Autonóm közlekedést támogató infrastruktúra szenzorok szimulációs vizsgálata a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya virtuális moduljain az optimális szenzorok és szenzor pozíciók meghatározásához

Molnár Kristóf (2024) Autonóm közlekedést támogató infrastruktúra szenzorok szimulációs vizsgálata a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya virtuális moduljain az optimális szenzorok és szenzor pozíciók meghatározásához. Mérnöki Kar.

[thumbnail of molnár_kristóf_2023jún_titkos.pdf] PDF
molnár_kristóf_2023jún_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 1 Szeptember 2028.

Download (5MB)
[thumbnail of molnár_kristóf_2024jún_titkos_nyilatkozat.pdf] PDF
molnár_kristóf_2024jún_titkos_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (378kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a ZalaZONE Tesztpályán lévő autópálya szakaszt ültettem át a dSPACE nevezetű járműszimulációs szoftverbe, majd gantry-ket és lidarokat helyeztem el a modellen, és ezek pozícióit egy Excel táblában rögzítettem. A szoftverben lévő szenzorokat a valóságnak megfelelő konfigurációval lemodelleztem annak érdekében, hogy virtuális lidarok a valóságot minél pontosabban közelítsék meg. Ezt követően videókat exportáltam két kamera nézetből különböző szenzorfürt beállításokkal, amelyeket egy Matlab-ban általam készített objektum detektáló algoritmus segítségével elemeztem ki. Az algoritmus kiszűrte a bemenetként kapott videón lévő járműre eső lidar pontokat szín alapján, majd a rajta lévő pontokat felismerte és összeszámolta. 3 mérési sorozatot végeztem, amelyeket elsőkörben a járműre eső lidar pontok számának összege és átlaga alapján kiértékeltem, az utolsó mérési sorozatban pedig figyelembe vettem a jármű lefedettségét is. Mindezeket összehasonlítottam, megnéztem a köztük lévő eltérést, az eltérő beállítások előnyeit és hátrányait. Ezek eredményei alapján választottam ki a lidarok optimális pozícióját és orientációját a felhasználás függvényében.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Mérnöki Kar

Tanszék

Mechatronikai Képzési és Kutatási Intézet

Szak

mechatronikai mérnök

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Decsi Péter
Belső
tanársegéd
Kovács Lóránt
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: ZalaZONE Járműipari Tesztpálya (Zalaegerszeg), szenzor - érzékelő, közlekedés, szimuláció, járműszimuláció, dSPACE - szoftver, MatLab
Felhasználói azonosító szám (ID): Ármin Szekér
Dátum: 27 Feb 2024 12:36
Utolsó módosítás: 02 Már 2024 11:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet