Időmenedzsment aktuális kérdései

Gyarmati Péter (2024) Időmenedzsment aktuális kérdései. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of gyarmati_péter_2024jan.pdf] PDF
gyarmati_péter_2024jan.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Egy pénzügyi szervezeten belül keresem a választ arra, hogy az időmenedzsment eszköztárát bevetve milyen eszközök és módszertanok állnak rendelkezésre a folyamatok hatékonyságának javításához. Egy vízesés modell alapján dolgozó szervezeti egységen keresztül mutatom be az aktuális nehézségeket: Túlfeszített IT munkatársak, szabálytalanul több csatornán beömlő igények, kezelhetetlen email postafiók, megfelelő projektmenedzsment hiánya, információhiány, IT és üzleti oldal szemben állása sok tekintetben, valamint rossz, nem kellőképp hatékony munkaszervezés. Ezek kezelésére vonatkozóan egységes módszertan mentén látjuk szükségét egy új irány kijelölésének. A dolgozatomban arra a kérdésre keresem a választ, hogy milyen módszerek, illetve eszközök állnak ehhez a rendelkezésünkre. Áttekintem a munkaszervezés módszereit (waterfall, scrum, hibrid, GTD), illetve annak eszközeit (timesheet, kanban, scrumban). A téma választásánál nagy szerepet játszott, hogy sokszor számomra is igen nehéz a megfelelő időmenedzselés. Napjainkban egyre inkább a figyelmünkért versenyeznek, sok esetben már az időnkkel fizetünk egy-egy szolgáltatásért, amely másfajta hozzáállást és megközelítést igényel. A Covid időszakban kialakított otthoni munkavégzés során, egy merőben más élethelyzethez kellett mindenkinek alkalmazkodnia, az informatika terén ez különösen kézzel fogható volt. Később, a hibrid munkavégzésre történő átállással az egyéni adaptáció, motiváció megtalálása megint csak nagy hangsúlyt kapott. Egy nagy szervezeten belül még inkább érzékelhető, hogy az idő az egyetlen olyan erőforrásunk, amely mindenki számára azonos, egy nap mindenki számára csupán 24 órából áll. Éppen ezért a rendelkezésre álló időnk megfelelő menedzselése az alapja a hatékony munkavégzésnek is. A módszerek és eszközök felvázolásával jól látható, hogy nincs egy jó irány, mindenkinek saját magának kell megtalálni a neki megfelelőt, és lehetőség van ebben a szervezeti igényekhez igazítani az adott módszert vagy eszközt. Illetve lehet, hogy egy-egy új probléma vagy feladat esetén más megközelítés, más módszer vagy más eszköz használatára lehet szükség. Legnagyobb erényünk lehet, ha a felmerülő igényekre vonatkozóan tudunk választani és nem mereven ragaszkodni az adott módszerhez vagy eszközhöz. Ha a fókuszunk a terméket vagy a szolgáltatást igénybe vevő elégedettségének növelése, azaz az értékteremtés, akkor vélhetően jó az irány.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Informatikai Rendszerek és Alkalmazásai Tanszék

Szak

gazdaságinformatikus

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hegedűs Géza József
Belső
mesteroktató; Informatikai Rendszerek és Alkalmazásai Tanszék; GKZ
Horváth Diána
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: GTD-módszer, hatékonyság, időgazdálkodás - időmenedzsment, JIRA, scrum módszertan
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 16 Feb 2024 13:41
Utolsó módosítás: 17 Feb 2024 11:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet