Ügyfélmenedzsment a versenyszférában. A retail frontvonal jövőbeni kihívásai.

Ongai Tímea (2024) Ügyfélmenedzsment a versenyszférában. A retail frontvonal jövőbeni kihívásai. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of Ongai_Tímea_2024jan_titkos.pdf] PDF
Ongai_Tímea_2024jan_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 19 December 2028.

Download (1MB)
[thumbnail of ongai_tímea_2024jan_embargó_kérelem.pdf] PDF
ongai_tímea_2024jan_embargó_kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (85kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomnak a témaválasztása számomra egyértelmű volt. Közel három éve dolgozom a Vodafone Magyarországnál. Ez idő alatt sikerült elsajátítanom az ügyfélszolgálati folyamatokat és az értékesít. Telekommunikációs szektorban rendkívül fontos az ügyfélélmény, hogy az ügyfél milyen benyomást szerez a szolgáltatóról. Természetesen ez függ a termékek és szolgáltatások választékától, árazásától és minőségétől. Mellette pedig meghatározó tényező az érétkesító szaktudása és hozzáállása az ügyfélhez. A Vodafone-nál erre külön figyelnek, mivel minden ügyintézés után az ügyfelek nem csak a szolgáltatót értékelhetik, hanem az értékesítő munkáját is, ami befolyásolja a munkavállaló megítélését ügyfél visszajelzés szempontjából. A kutatásom során azt vizsgáltam, hogy a front office milyen kihívásokkal néz szembe a jövőben. A klasszikus front office a jövőben megfog változni, ha nem is teljesen, de átalakul. A közeljövőben véleményem szerint akkora változások nem lesznek, amik veszélybe sodornák a retail front vonalat. Számítani kell a digitalizáció nyújtotta lehetőségekre, amik nem csak az ügyfelek idejét és ügyintézését könnyíti meg, hanem a dolgozók munkáját is. Véleményem szerint ennek a változásnak a pozitív hatásait ki lehet használni, hiszen az ügyfélszolgálaton lévő dolgozóknak kevesebb teher lesz a vállán és sokkal több minőségi időt tudnak egy-egy ügyfélre szánni. Az innováció elengedhetetlen mivel a technológia a piaci helyzet és a fogyasztói igények folyamatosan változnak. A piacon lévő versenyhelyzetnek pedig mozgatórúgója, hogy ki milyen mértékben és milyen időn belül képes reagálni a változásokra. A kutatásom során nagy hangsúlyt helyeztem arra, hogy a Vodafone az ügyfélmenedzsment területén milyen sikereket könyvelhet el és mellette milyen hiányossággal küzd, ami befolyásolja a helyzetét a versenyhelyzetben. A vállalat stratégiája nagyban hozzájárul és formálni is fogja a piaci helyzetet a jövőben, hiszen a Vodafone Magyarország tulajdonosváltáson esett át. Készítettem egy SWOT és PESTEL elemzést, amivel elemeztem a vállalat külső és belső környezetét. Az elemzés kiértékelése során számos gyengeségre és veszélyre kitértem, ami gátolhatja az ügyfélelégedettséget. Ugyanakkor a lehetőségek tárháza adott, illetve belső vállalati adatokból készítettem el kettő diagramot, ami fél év adatát tartalmazza és mutatja, hogy az ügyfelek, akik értékelték a szolgáltatót és az értékesítőket, elégedettek azzal a szolgáltatással és minőséggel, amit kapnak, hiszen a változások ellenére a cégen belül, amik történtek és kihatással is voltak az ügyfelekre, a Vodafone mégis képes volt az ügyfélelégedettséget 80% felett tartani. Van hová fejlődni a piaci trendek és a fogyasztói igények folyamatos változása miatt. A Vodafone célja pedig, hogy megfelelő minőséget, szakértelmet, szolgáltatást tudjon nyújtani folyamatosan az ügyfeleknek és ezen felül pedig a piac versenyben minél feljebb kerülni.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kocsis Éva Dorina
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Kovács Rita
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Kovács Rita
Külső
óraadó; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: digitalizálás - digitalizáció, kiskereskedelem, kiskereskedelmi értékesítés - retail értékesítés, SWOT analízis, szervezeti stratégia, ügyfélelégedettség, ügyfélélmény, Vodafone Magyarország
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 16 Feb 2024 13:41
Utolsó módosítás: 16 Feb 2024 14:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet