Az informatikai oktatás perspektívái

Fullér Soma Tamás (2024) Az informatikai oktatás perspektívái. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of fullér_soma_tamás_2024jan.pdf] PDF
fullér_soma_tamás_2024jan.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of fullér_soma_tamás_2024jan_melléklet.zip] Archive (ZIP)
fullér_soma_tamás_2024jan_melléklet.zip
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (46MB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi évtizedekben az informatika területén a fejlődés és a technológiai változások elképesztő sebességgel zajlottak. Az informatikai szektorban folyamatosan növekszik a kereslet a jól képzett szakemberek iránt, ezek az ismeretek és készségek ma már nélkülözhetetlenek a munkavállalók és a munkáltatók számára is. Az informatikai oktatásnak alkalmazkodnia kell ehhez a dinamikus változáshoz, hogy a hallgatók naprakész tudással rendelkezzenek a munkaerőpiacon. Ennek megértése és a megfelelő oktatási stratégiák kidolgozása és alkalmazása kulcsfontosságú a digitális társadalom sikeres fejlesztéséhez és fejlődéséhez. Ezen okok alapján választottam a fentiekben megjelölt, társadalmi, gazdasági és technológiai szempontból is kulcsfontosságú témát, amely folyamatosan aktualitását mutatja a jelenlegi és jövőbeli generációk számára is. A szakdolgozat elkészítése során elsődlegesen az interneten hozzáférhető tanulmányokat, aktuális cikkeket és szakmai oldalakat használtam forrásként. Az online térben rendelkezésre álló információk segítségével széles körű és naprakész tudást szereztem az informatikai oktatás fejlődéséről és aktuális helyzetéről Magyarországon. Az internetes források sokoldalúsága lehetővé tette, hogy a tanulmányban reprezentatív és friss adatokat használjak fel az átfogó értékelés és javaslatok megfogalmazása érdekében. Az informatika történelmétől kezdve, a magyar informatika fejlődésén át egészen az aktuális helyzet elemzéséig terjed szakdolgozatom tartalma. Az informatika történetében általánosságban és kifejezetten a magyar vonatkozású mérföldköveket is elemezve teremtek alapot a téma értelmezéséhez és az összefüggések felismeréséhez. A szakdolgozatban külön-külön értékelem az egyes oktatási szintek mai helyzetét Magyarországon: az óvodai és általános iskolai oktatástól kezdődően, a közép-, felső- és iskolarendszeren kívüli oktatásig terjed a fókusz. A dolgozatba belefoglaltam a COVID időszakának az informatikai oktatásra gyakorolt hatásának rövid elemzését is. A Pannon Egyetem gazdaságinformatikai képzése különös figyelmet kap a tanulmányban. A személyes tapasztalataimon keresztül értékelem az itt folyó oktatást, bemutatva az esetleges kiemelkedő pozitívumokat vagy éppen hiányosságokat. Végül, a szakdolgozat a javaslatok irányába terelődik, az elemzési és kutatási munkám lezárásaként megfogalmazom az optimális képzési tartalom kialakítására vonatkozó ajánlásaimat. Ezáltal a dokumentum nem csak egy áttekintést ad az informatika oktatásának múltjáról és jelenéről, hanem a jövőre nézve is iránymutatást nyújt a továbbfejlesztés szempontjait szem előtt tartva.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Informatikai Rendszerek és Alkalmazásai Tanszék

Szak

gazdaságinformatikus

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Foki Károly
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Medgyes Krisztián
Belső
mesteroktató; Informatikai Rendszerek és Alkalmazásai Tanszék; GKZ

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: felsőfokú alapképzés, felsőfokú képzés, közoktatás, mesterképzés, oktatás - képzés
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 16 Feb 2024 13:41
Utolsó módosítás: 17 Feb 2024 11:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet