Pekk Valéria (2021) Programozás tanulását segítő algoritmusok vizualizációja, ezek alkalmazásai. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
pekk_valéria_TDK dolgozat_2021.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (971kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az informatika mára az életünk részévé vált, a gazdaság működésképtelen lenne számítógépek nélkül. Az informatika tehát a gazdaság egyik fő pillére lett, ezért szükség van felkészült informatikai szakemberekre. A programozás elsajátítása történhet önálló tanulás útján (self taught), egyetemi képzés keretében, illetve különböző kurzusokat is indítanak ebben a témában. Általánosan elmondható, hogy az egyén jellemzőin múlik az egyes tanulási formák sikeressége. Az otthoni gyakorlás elengedhetetlen a fejlődéshez, melyet a különböző feladatok megoldása jelent. Egy jó tanulóprogram folyamatos interakciót, visszajelzéseket biztosít a felhasználónak, melyből leszűrhető, hogy mennyire értette meg az adott témakört. Bizonyos (interaktív) megoldások a programozó munkáját segíthetik, összefüggések megértését támogathatják. Amennyiben elakad, tudja, hol kell segítséget kérni, és ebben az esetben is meg tudja választani, hogy mely szinten kér segítséget, ne a teljes megoldást, csak részmegoldást mutasson meg, ezáltal juttatva sikerélményhez a tanulót, melynek átélése időről-időre szükséges ahhoz, hogy a tanulás folyamatos, rendszeres legyen. Ezek mellett a felhasználói felület átláthatósága, többnyelvűsége, akadálymentessége, könnyen kezelhetősége fontos szempontok. A személyre szabottság is lényeges, hogy a különböző tudásszinttel rendelkező emberek mind megtalálják a számításaikat (felhasználói fiókon keresztül lehetőség van az elért eredmények mentésére, de nem tartom jó megoldásnak, hogy a gyakorlást felhasználói fiók meglétéhez kössék).
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatikai Intézeti Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | programozás, informatika, oktatás - edukáció, Objektum-orientált paradigma - OOP, programtervezés, digitális technológia, digitális oktatás, Jeliot 3 (szoftver), BlueJ (szoftver) |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Ármin Szekér |
Dátum: | 07 Nov 2023 12:15 |
Utolsó módosítás: | 07 Nov 2023 12:15 |
Actions (login required)
Tétel nézet |