A Z generáció viszonyulása a LOHAS modellhez

Vizi Tímea; Balázs Bence Ferenc (2021) A Z generáció viszonyulása a LOHAS modellhez. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of balázs_bence_ferenc_vizi_tímea_TDK dogozat_2021.pdf] PDF
balázs_bence_ferenc_vizi_tímea_TDK dogozat_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A gazdaság mechanizmusa szoros összefüggésben áll az utóbbi években tapasztalt drasztikus környezeti változásokkal, klímavészhelyzettel. Míg az ENSZ a világ vezetőhatalmai, országai számára tűzött ki feladatokat (Fenntartható fejlődési célok – SDGs) nemzetközi szinten, addig az egyén dimenziójának aktivizálódása nélkülözhetetlen a környezeti károk helyrehozásának, illetve helyzetük romlásának megállításához. A zöld, tudatos fogyasztói magatartás az egyik meghatározó a kulcs ahhoz, hogy meg tudjuk őrizni a természeti értékeinket a jövő generációinak számára. Ebben kiemelt szerepe van a Z generációnak, melynek tagjai fogják uralni a vásárlók piacát a következő évtizedekben. Az emberi tevékenységek hatására bekövetkezett globális kihívásokra adott válaszok tekintetében a fogyasztói társadalom fenntartható irányba történő elmozdítása elengedhetetlen. Napjaink fogyasztói társadalmában megjelennek azok a csoportok, melyek értékrendjében azonosíthatók a fenntartható életstílus alapjául szolgáló jellemzők. A tudatos fogyasztói magatartással leginkább a jövő fogyasztója jellemezhető. A kritikus, aktív közösségi életet élő fogyasztót a LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainablity) modell vizionálja, akinek fontos a fenntarthatóság és a felelősség. A LOHAS olyan fogyasztói viselkedéssel és attitűdökkel jellemezhető vásárlói csoport, amelynek középpontjában az egészség és a fenntarthatóság áll, s egyre intenzívebben foglalkoztatják a globális, környezeti kihívások, problémák, s követik a fenntarthatósághoz kapcsolható olyan trendeket, mint a környezet-és egészségtudatosság, természetesség iránti igény, autentikus és individualista értékek, illetve az etikus viselkedés. Továbbá a jövő fogyasztója már a fenntartható fejlődés mindhárom pillérét (gazdaság, társadalom, ökológia) is figyelembe veszi.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Pénzügy és Számvitel Intézet

Szak

Pénzügy és számvitel

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné dr. Lendvai Marietta
Belső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: LOHAS - Egészség és a Fenntarthatóság - Lifestyle of Health and Sustainablity, Z generáció, generációs jellemzők - generációs sajátosságok, fenntarthatóság, fogyasztó - vásárló - vevő, fogyasztói magatartás
Felhasználói azonosító szám (ID): Ármin Szekér
Dátum: 07 Nov 2023 11:38
Utolsó módosítás: 07 Nov 2023 11:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet