Duális hallgatók értékteremtő ereje

Lucz Vanessza Benita (2019) Duális hallgatók értékteremtő ereje. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of lucz_vanessza_2019TDK.pdf] PDF
lucz_vanessza_2019TDK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Az oktatás területén napjaink gyakran emlegetett kifejezései között szerepel a duális képzés, valamint az értékteremtő erő. Dolgozatom fókuszterülete a duális gyakorlati képzés hatékonyságának vizsgálata, annak érdekében, hogy a vállalatnál töltött idő során a hallgató folyamatosan fejlődő pályán haladva, magasabb hozzáadott érték-szintet legyenek képesek elérni. Választ kerestem arra a kérdésre, hogy a duális hallgatók milyen sokrétű feladatokat látnak el, milyen mértékben vannak segítségére az adott cégnek. Ahhoz, hogy ezt megállapítsuk, szükséges mérni a hozzáadott értékeket, ezek hatásait, hisz a hatékonyság javítását illetően ezekre az adatokra lehet támaszkodni. Témaválasztásom indokai között említeném, hogy harmadéves duális hallgató vagyok az Autóipari Próbapálya Zala Kft-nél. A zalaegerszegi tesztpálya egy egyedülálló projektcég, feladata a tesztpálya megvalósításához kapcsolódó feladatok ellátása, a beruházás megvalósítása, kapcsolódó járműipari és mérnöki tudásháttér felépítése, valamint a tesztpálya versenyképes működtetésének megalapozása és ügyfélkapcsolatok kialakítása. Egyedisége, hogy nemcsak a hagyományos járműdinamikai tesztek elvégzésére nyújt lehetőséget, hanem az autonóm (önvezető) járművek, továbbá az elektromos járművek validációs vizsgálatait is lehetővé teszi. (www.zalazone.hu/bemutatkozas) Dolgozatomat 4 fő pillére építettem fel. Elsőként egy helyzetelemzés keretein belül a duális képzést, ezek statisztikáit, valamint a jelenlegi duális piaci trendeket mutatom be, ráhangolva ezzel az olvasót ennek a képzésnek a sajátosságaira. Ezt követően a duális képzési módszer bemutatására kerül sor. Ennek keretén belül primer kutatást végeztem, amely során mélyinterjút készítettem, valamint a cégnél dolgozó hallgatókat kérdeztem meg az általuk előállított értékekről. Bemutatásra kerül a kutatás alapján meghatározott értékelőállítási módszer is. A dolgozat utolsó fejezetében további kutatási irányok kerültek meghatározásra, melyek az előállított érték másfajta, illetve további elemzését teszik lehetővé. [A dolgozat a Budapesti Gazdasági Egyetem Intézményi Tudományos Diákköri Konferenciáján (ITDK 2019.11.28., Pénzügyi és Számviteli Kar, Budapest) a "Munkaerőpiac" szekcióban 2. helyezést nyert.]

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem (a GKZ 2016-2020 között keletkezett dolgozataihoz)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Gazdálkodási és Menedzsmnet

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné Lendvai Marietta, Dr.
Belső
NEM RÉSZLETEZETT
Antal Anita, Dr.
Belső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: duális hallgató, duális képzés, értékteremtés, nemzetközi kitekintés - nemzetközi összehasonlítás, ZalaZONE (Zalaegerszeg), felsőoktatás, Autóipari Próbapálya Zala kft. - APZ kft.(Zalaegerszeg), Budapesti Gazdálkodási Egyetem Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg - BGE GKZ, SWOT-elemzés, Ipar 4.0, helyzetelemzés - állapotfelmérés - feltételrendszer vizsgálata, trend, módszertan
Felhasználói azonosító szám (ID): Ármin Szekér
Dátum: 06 Nov 2023 10:21
Utolsó módosítás: 28 Már 2024 10:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet