Hant Dominik Attila (2019) Szimbiózisban a videójátékkal - a virtuális világ mentális hatása a pályakezdő munkavállalókra. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
hant_dominik_2019TDK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (722kB) |
Absztrakt (kivonat)
A következő sorokban azt kutatom, hogy a videójátékok hogyan, és mennyire segítik a fiatal munkavállalókat teljesítményükben, mentális egészségük megtartásában, személyiségük és gondolkodásuk fejlődésében, problémamegoldó készségük fejlesztésében, illetve szakmai és személyes kapcsolataik gyarapításában, megtartásában. Ebben a kutatásban azokat a fiatal, pályakezdő egyetemi hallgatókat kutatom, akik valamilyen formában (például duális képzés, részmunkaidő, diákmunka) elhelyezkedtek egy munkakörnyezetbe, és tanulmányaik, valamint munkájuk mellett időt szakítanak a monitoron túli világ feltárására. Ehhez a kutatáshoz különböző szakmai kiadványokat veszek segítségül, amelyek saját témájuk mellett érintik az általam kutatott területet, összegzem ezeket a szakirodalmi megállapításokat, valamint magam is felmérést végzek személyes interjúk formájában, melyeket a sokrétű véleménynyilvánítás érdekében olyan különböző szakon tanuló, érdeklődési körben, jellemben és mentalitásban különböző hallgatók segítségével végzek, akik az általam kutatott csoportot alkotják. Az általuk adott válaszok alapján, és a szakirodalom megállapításaiból kifolyólag szeretném cáfolni a videójátékok káros, agresszív viselkedést eredményező hatásairól terjedő tévhitet. A kikérdezett fiatalok válaszai jó eséllyel megerősítik a tudományos állásfoglalásokat, valamint bizonyítják a videójátékok kognitív funkciókra gyakorolt jótékony hatását.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem (a GKZ 2016-2020 között keletkezett dolgozataihoz)
Kar
Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | videójáték - videójátékok, munkavállaló - munkavállalás, pszichológia - lélektan, szociológia, munkahelyi teljesítmény, játékosítás - gamifikáció, empirikus kutatás, interjú |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Ármin Szekér |
Dátum: | 02 Nov 2023 14:29 |
Utolsó módosítás: | 02 Nov 2023 14:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |