Szimbiózisban a videójátékkal - a virtuális világ mentális hatása a pályakezdő munkavállalókra

Hant Dominik Attila (2019) Szimbiózisban a videójátékkal - a virtuális világ mentális hatása a pályakezdő munkavállalókra. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of hant_dominik_2019TDK.pdf] PDF
hant_dominik_2019TDK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (722kB)

Absztrakt (kivonat)

A következő sorokban azt kutatom, hogy a videójátékok hogyan, és mennyire segítik a fiatal munkavállalókat teljesítményükben, mentális egészségük megtartásában, személyiségük és gondolkodásuk fejlődésében, problémamegoldó készségük fejlesztésében, illetve szakmai és személyes kapcsolataik gyarapításában, megtartásában. Ebben a kutatásban azokat a fiatal, pályakezdő egyetemi hallgatókat kutatom, akik valamilyen formában (például duális képzés, részmunkaidő, diákmunka) elhelyezkedtek egy munkakörnyezetbe, és tanulmányaik, valamint munkájuk mellett időt szakítanak a monitoron túli világ feltárására. Ehhez a kutatáshoz különböző szakmai kiadványokat veszek segítségül, amelyek saját témájuk mellett érintik az általam kutatott területet, összegzem ezeket a szakirodalmi megállapításokat, valamint magam is felmérést végzek személyes interjúk formájában, melyeket a sokrétű véleménynyilvánítás érdekében olyan különböző szakon tanuló, érdeklődési körben, jellemben és mentalitásban különböző hallgatók segítségével végzek, akik az általam kutatott csoportot alkotják. Az általuk adott válaszok alapján, és a szakirodalom megállapításaiból kifolyólag szeretném cáfolni a videójátékok káros, agresszív viselkedést eredményező hatásairól terjedő tévhitet. A kikérdezett fiatalok válaszai jó eséllyel megerősítik a tudományos állásfoglalásokat, valamint bizonyítják a videójátékok kognitív funkciókra gyakorolt jótékony hatását.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem (a GKZ 2016-2020 között keletkezett dolgozataihoz)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Gazdálkodási és Menedzsmnet

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Jármai Erzsébet, Dr.
Belső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: videójáték - videójátékok, munkavállaló - munkavállalás, pszichológia - lélektan, szociológia, munkahelyi teljesítmény, játékosítás - gamifikáció, empirikus kutatás, interjú
Felhasználói azonosító szám (ID): Ármin Szekér
Dátum: 02 Nov 2023 14:29
Utolsó módosítás: 02 Nov 2023 14:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet