Balázs Bence Ferenc; Tóth Máté (2018) A pontgyűjtő kártyák lélektana. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
balázs_bence, tóth_máté_2018TDK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A vállalatok közötti verseny új elemekkel bővült a közelmúltban, és további változások előtt áll. Nem számít újfajta trendnek, hogy a cégek már nemcsak az új fogyasztók megszerzésére törekednek, hanem igyekeznek a régieket megtartani, azokat törzsvásárlóvá tenni és partneri szintre emelni. A hűségprogramok pontosan ezt a célt szolgálják. A fogyasztói magatartás átalakulása napjainkban felgyorsult, a fiatalabb generációk kritikusabbá, magabiztos, tudatos fogyasztóvá váltak, így hűségüket, egy adott márkához való ragaszkodásukat is nehezebb feladat bebiztosítani. Ez a jelenség nem kis fejtörést okoz a marketingszakembereknek. Vajon mivel nyerhető el a Z-generáció márkahűsége, milyen szempontokat célszerű szem előtt tartani, a digitalizáció nyújtotta előnyöket hogyan használja ki az adott vállalat a vásárlói lojalitás erősítése érdekében? Egyidejűleg több kutatás is arra következtetésre jutott, hogy főképp, a fejlett, nyugati országokban (pl.: USA, Svájc, Nagy-Britannia stb.) a vásárlókat teljesen más attitűd jellemzi, mint néhány évvel ezelőtt. Az emberek többsége személyre szabott ajánlatokat és élményeket keres. A jövő hűségprogramjának ellentmondásossága pedig pont ebben rejlik: a cégek személyre szabott ajánlatokat ügyfeleik adatai alapján tudnak összeállítani, ám napjaink közvéleménye kockázati faktorként kezeli személyes adataink kiadását, vásárlási szokásaink nyomon követését. Így a piaci tendenciákkal párhuzamosan a hűségprogramok igénybevételéhez olyan érzelmi dimenziók is társultak, mint bizonytalanság, csalódottság, élménykeresés, melyhez a pszichológia tudománya nyújthat segítséget a marketingszférának.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem (a GKZ 2016-2020 között keletkezett dolgozataihoz)
Kar
Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | pszichológia - lélektan, lojalitás, marketing - értékesítés, lojalitásprogram, pontgyűjtő kártya, CRM - Customer Relationship Management - ügyfélkapcsolati rendszer, hűségprogram |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Ármin Szekér |
Dátum: | 19 Okt 2023 09:27 |
Utolsó módosítás: | 19 Okt 2023 09:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |