Keresztes Csaba (2016) Élmények vonzásában. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
keresztes_csaba_2016áprTDK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom, véleményem szerint egy nagyon izgalmas téma köré épül. Középiskolai és felsőfokú tanulmányaim során sokat tanultam a marketingről. A marketing vastörvényeiről, a marketing mixről, ATL és BTL eszközökről, PR-ről, a Maslow- féle szükségletpiramisról és sorolhatnám még tovább a marketing könyvek fejezetcímeit. A marketing az emberiség és a technika fejlődésével folyamatosan változik. Minden korban a fogyasztói igények terelgetése, befolyásolása a célja és az élet minden területére kiterjed. A profitorientált és a nonprofitorientált ágazatokra, valamint az állami szektorra egyaránt. Eszköztára -hála a kreatív marketing szakembereknek és az intenzíven változó trendeknek - szinte kifogyhatatlan, mind újabb és újabb irányai és eszközei látnak napvilágot. Ilyen új ágnak tekinthető az élménymarketing. Szerepe felértékelődő, hiszen ma már nem elég csak egyszerűen kiszolgálni az ügyfelet, szükség van valami pluszra, amiért ő még elégedettebb lesz, visszatér majd, sőt ajánlja is másoknak az üzletet, szolgáltatást. Egy nemzetközi felmérés eredménye szerint 2,5-szer többet költ az a vásárló, akit a kiszolgáláson felül további pozitív élmények és ingerek érnek, mint az, akit nem. Az élménymarketing fogalma körülbelül 15 évvel ezelőtt fogalmazódott meg a marketing őshazájában, az Egyesült Államokban. Dolgozatom első felében kitérek az élménygazdaság, a fogyasztói élmény és az élménymarketing kialakulására. Bemutatok több példát arra, hogy a főleg nagyobb vállalatok milyen élmény eszközöket vetnek be marketing kampányaik során. Felsorakoztatom a hazai és nemzetközi felmérések főbb eredményeit is, amelyekben a fogyasztókat és a vállalatvezetőket kérdeztek meg az élménymarketing jelentőségéről. Végül saját kutatási felmérésem eredményeit ismertetem meg az olvasókkal, a melyben választ keresek arra, hogy a vásárlók és fogyasztók számára az egyes élménydimenziókhoz tartozó szolgáltatások, tevékenységek mennyire jelentenek élményt. Felmérem, hogy a válaszadók milyen arányban várják el az élményeket és milyen arányban jutalmaznak másokat élménnyel. A 21. században fontos kérdés, hogy az átélt élményeket az emberek milyen mértékben osztják meg egymással, akár közösségi oldalakon, vagy okos eszközeik közösségi alkalmazásai segítségével.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem (a GKZ 2016-2020 között keletkezett dolgozataihoz)
Kar
Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | marketing - értékesítés, élménymarketing, ügyfélélmény, CIB Bank (Budapest), Coca-Cola, nemzetközi kitekintés - nemzetközi összehasonlítás, trendelemzés, fogyasztó - vásárló - vevő |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Ármin Szekér |
Dátum: | 04 Okt 2023 11:45 |
Utolsó módosítás: | 04 Okt 2023 11:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |