Akarsz-e játszani?

Tóth Veronika (2015) Akarsz-e játszani? Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of tóth_veronika_2015TDK.pdf] PDF
tóth_veronika_2015TDK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Életünket egészen gyermekkorunktól kezdve meghatározzák a játékok és itt nem az üres játékszerekre gondolok, hanem azokra melyek fejlesztik az értelmet, a logikát, új dolgokra, új készségek elsajátítására tanítanak. A gamification kifejezést egy brit programozó, Nick Pelling alkotta meg 2002-ben. A magyar szóhasználatban játékosításként vagy szószerinti átvétellel gamifikációként említik, melynek lényege a játékelemek felhasználása az élet játékon kívüli területein. A leggyakrabban az online térben és a marketing területén alkalmazzák kiemelkedő sikerrel. Írásomat azzal a céllal készítettem, hogy a játékosítás minél szélesebb körű felhasználási módjait mutassam be különböző esettanulmányokon és kutatási munkámon keresztül esélyt adva ezzel egy új szemléletmódnak, mely meglehetősen friss téma hazánkban, de egyre nagyobb körben népszerű. A játékosítás mellett és ellen is rengeteg érv szól, ugyanakkor a komoly játék alátámasztja a feltételezést, mely szerint az elmúlt évben a legnagyobb multinacionális vállalatok 70 százaléka próbálta a játékokból ellesett módszerekkel motiválni alkalmazottait vagy ösztönözni vevőit termékeik megvásárlására. Az üzleti felhasználás mellett az oktatásban, a politikai kampányokban, a társadalmi életben is népszerűek a játékosítás eszközei. Írásomból kiderül miként lehetséges a boldogulás a 21. század üzleti, kommunikációs és emberi kihívásaival szemben a játékosítás segítségével.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola (a GKZ 2015-ig keletkezett dolgozataihoz)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Gazdálkodási és Menedzsmnet

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Takács Dávid, Dr.
Belső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: játékosítás - gamifikáció, esettanulmány, sport, sportmarketing, SAP - System Application Product - vállalatirányítási rendszerszoftver, marketingkommunikáció, közösségi élet, marketing - értékesítés
Felhasználói azonosító szám (ID): Ármin Szekér
Dátum: 04 Okt 2023 09:29
Utolsó módosítás: 04 Okt 2023 09:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet