Harc a figyelemért, avagy a gerillamarketingben rejlő lehetőségek

Sebestyén János (2014) Harc a figyelemért, avagy a gerillamarketingben rejlő lehetőségek. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of sebestyén_jános_2014TDK.pdf] PDF
sebestyén_jános_2014TDK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban lépten nyomon kommunikációs üzenetekkel találkozunk. Egyre erőteljesebb a reklámzaj, a piackutatási adatok alapján egy magyar ember akár napi 3-5 ezer reklámüzenettel is találkozhat. Nem csoda, hogy a hagyományos eszköztár mellett egyre újszerűbb technikákkal próbálják felhívni a figyelmünket, felkelteni az érdeklődésünket, s megnyerni a bizalmunkat, hogy vásárlásra bírjanak bennünket. Nagy népszerűségnek örvendenek az újszerű eszközök, így például a Web 2.0-ás kommunikáció, a keresőmarketing, a gerillamarketing és annak fő típusai, így a vírus marketing, az ambient marketing és az ambush marketing. Az elmúlt években egyre több gerillamarketing reklámmal találkoztam, amelyek vegyes érzelmeket keltettek fel bennem, így meghökkentést, félelmet, nevetést, örömöt. Célul tűztem ki, hogy mélyebben megismerem a gerillamarketingben rejlő lehetőségeket és erőt. A dolgozatomban először elméleti oldalról közelítve mutatom be a fő tudnivalókat az újszerű kommunikációs csatornákról, fókuszba helyezve a gerillamarketinget és annak gazdag eszköztárát. Majd kétirányú primer kutatással mélyebb elemzéseket végzek. Egyrészt online kérdőíves megkérdezéssel mérem fel, miképpen ítélik meg az emberek a gerilla reklámokat. Három reklámfilm segítségül hívásával vizsgálom a főbb reakciókat, benyomásokat, s érzelmi dimenziókat. Másrészt mélyinterjús felméréssel a gyakorlati szakemberek véleményét is kikérem a gerillareklámokról, így a jelenleg érezhető tendenciákról, a tapasztalatokról, s a lehetséges jövőképről. A szekunder és primer kutatás eredményei alapján választ keresek arra, hová fejlődhet a marketingkommunikácó eszköztára, milyen kihívás előtt áll, s milyen újszerű trendek prognosztizálhatók a jövőre nézve.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola (a GKZ 2015-ig keletkezett dolgozataihoz)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Gazdálkodási és Menedzsmnet

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné Lendvai Marietta, Dr
Belső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: marketing - értékesítés, gerillamarketing, reklám - hirdetés, piackutatás, Web 2.0, marketingkommunikáció, keresőmarketing, primer kutatás
Felhasználói azonosító szám (ID): Ármin Szekér
Dátum: 11 Szep 2023 13:06
Utolsó módosítás: 11 Szep 2023 13:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet