Járműtesztelésben használható zavaró célú objektum vezérlése járműszimulációs szoftver alapján

Pintér Krisztián (2020) Járműtesztelésben használható zavaró célú objektum vezérlése járműszimulációs szoftver alapján. Mérnöki Kar.

[thumbnail of Pintér_Krisztián_szakdolgozat_2020-2021_1._félév.pdf] PDF
Pintér_Krisztián_szakdolgozat_2020-2021_1._félév.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Az önvezető járművek terjedésével újabb ipari és kutatás-fejlesztési probléma-halmaz képződik, amely többek között ezen járművek tesztelését, valamint az ezt lehetővé tevő fizikai- és szoftveres környezet megalkotását jelenti. Szakdolgozatomban a fejlett járműfunkciók tesztelésénél használt zavaró célú objektumok ipari járműszimulációs szoftverek segítségével történő vezérlésének módjait vizsgálom, amely meghatározó elem az önvezető járművek vizsgálati keretrendszerének szempontjából is. Az Autóipari Próbapálya Zala Kft. duális hallgatójaként a dolgozatom témája ezen ipari és kutatás-fejlesztési probléma köré épül. Munkám során először a témához kapcsolódó irodalmakat dolgozom fel, továbbá bemutatom a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya fejlett vezetéstámogató rendszerekre és önvezető járművek vizsgálatára irányuló koncepcióját, a Scenario-in-the-Loop (SciL) tesztelési keretrendszert. A jelenlegi megítélésünk szerint a SciL tesztelési környezetben adaptív vezérléseknek van létjogosultsága, amely azt jelenti, hogy a tesztcélú zavaróobjektumok aktiválási feltételeinek nem statikus, állandó paramétert választunk, hanem dinamikus, időben folyamatosan változó értéket. Az általam elkészített szimulációs modellben ilyen, a tesztelt jármű viselkedésén alapuló adaptív vezérlést valósítok meg egy iparban is használt járműszimulációs szoftver segítségével. Munkám második felében ismertetem a felhasznált szoftvereket, amelyek elengedhetetlenek a fejlesztés és a képviselt irány szempontjából, továbbá bemutatom az elkészített koncepciót, annak alelemeit, azok felépítését, egymással való kapcsolatát. Munkám utolsó részében az elkészített adaptív vezérlést különböző forgatókönyvek (úgynevezett szcenáriók) futtatásával végzett méréseken keresztült ellenőrzöm és validálom.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Mérnöki Kar

Tanszék

Mechatronikai Képzési és Kutatási Intézet

Szak

mechatronikai mérnök

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mester Sándor
Belső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Tóth Bálint
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: szimuláció, MatLab, Simulink - szoftver, ZalaZONE Járműipari Tesztpálya (Zalaegerszeg), járműipar - gépjárműipar, önvezető jármű, SciL - Scenario in the Loop, tesztelés
Felhasználói azonosító szám (ID): Ármin Szekér
Dátum: 01 Aug 2023 11:26
Utolsó módosítás: 01 Aug 2023 11:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet