A Financial Shared Service Center (AP, AR, FA) kialakulása és fejlődése napjainkig egy német multinacionális vállalat gyakorlatán keresztül

Brevics Balázs (2023) A Financial Shared Service Center (AP, AR, FA) kialakulása és fejlődése napjainkig egy német multinacionális vállalat gyakorlatán keresztül. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.

[thumbnail of brevics_balázs_2023máj.pdf] PDF
brevics_balázs_2023máj.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (4MB)

Abstract

Szakdolgozatomban a Financial Shared Service Center fejlődését mutatom be egy multinacionális vállalat példáján keresztül. A téma számomra egyszerű választás volt, mert a pályakezdésem óta Financial Shared Service Centerben (később SSC) dolgozom. Ezalatt a 12 év alatt sikerült egy olyan tudásra és tapasztalatra szert tennem, mely alapot adott a választott téma mélyebb vizsgálatához. Gyakorlati munkám során horizontálisan és vertikálisan is sikerült az SSC működését áttekintenem. A diplomadolgozatom első részében elméleti oldalról ismertetem az SSC kialakulásának az okait és ezzel együtt a Magyarországon történő megjelenésének hatásait. Az általam ismertetett „A” német vállalat esetpéldáin keresztül, valamint a vállalatnál dolgozó 3 fontos pénzügyi pozíciót betöltő személlyel készített mélyinterjúk alapján betekintést nyerhetünk a vállalat életébe és döntéshozatalába. Ezen belül arra is választ kapunk, hogy hogyan alakult ki a magyarországi SSC és milyen szakaszokon kellett átmennie, hogy a napjainkban ismert szintre kerüljön. A vállalatnak 3 fő könyvelési területét mutatom be: az Accounts Payable-t (szállítók), az Accounts Receivable-t (vevők) és a Fixed Assets-et (tárgyi eszközök). Elsősorban ezek a területek kerültek kialakításra az új magyarországi SSC-n belül. A 3 terület összekapcsolódását és a folyamatok egymásra épülését példával is szemléltetem. Az SSC kialakítása nem csak a management számára volt nagy kihívás, hanem az új dolgozóknak is, akiknek a többsége az első munkahelyénél élte meg a változások végbemenetelét. A legaprólékosabban az FA csapat kialakulását mutatom be, majd azt, hogy milyen folyamatokkal találkozhattunk a kezdetektől fogva és ezek hogyan fejlődtek, valamint milyen SAP tranzakciókkal kell egy könyvelőnek dolgoznia. Választ kapunk arra is, hogy hogyan sikerült elsősorban a német és a magyar folyamatokat összehangolni és milyen korunkbeli technikák azok, amelyek segítették a könyvelés előrelépését. Végezetül a kutatás eredményét összegeztem és olyan jövőbeli megoldásokat, javaslatokat tettem, melyek elősegíthetik a vállalkozás további folyamatoptimalizálását.

Institution

Pannon Egyetem

Kar

Zalaegerszeg Faculty of Business Administration

Department

Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék

Szak

pénzügy

Level of instruction

MSc course

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Palányi Ildikó, Dr.
Belső
főiskolai docens; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ

Item Type: Thesis
Uncontrolled Keywords: fejlesztés, kiszervezés - outsourcing, könyvelés, nemzetközi vállalat - multinacionális vállalat, Shared Service Center
SWORD Depositor: SWORD
Depositing User: SWORD
Date Deposited: 17 Jun 2023 13:16
Last Modified: 17 Jun 2023 13:16

Actions (login required)

View Item View Item