Brevics Balázs (2023) A Financial Shared Service Center (AP, AR, FA) kialakulása és fejlődése napjainkig egy német multinacionális vállalat gyakorlatán keresztül. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.
|
PDF
brevics_balázs_2023máj.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (4MB) |
Abstract
Szakdolgozatomban a Financial Shared Service Center fejlődését mutatom be egy multinacionális vállalat példáján keresztül. A téma számomra egyszerű választás volt, mert a pályakezdésem óta Financial Shared Service Centerben (később SSC) dolgozom. Ezalatt a 12 év alatt sikerült egy olyan tudásra és tapasztalatra szert tennem, mely alapot adott a választott téma mélyebb vizsgálatához. Gyakorlati munkám során horizontálisan és vertikálisan is sikerült az SSC működését áttekintenem. A diplomadolgozatom első részében elméleti oldalról ismertetem az SSC kialakulásának az okait és ezzel együtt a Magyarországon történő megjelenésének hatásait. Az általam ismertetett „A” német vállalat esetpéldáin keresztül, valamint a vállalatnál dolgozó 3 fontos pénzügyi pozíciót betöltő személlyel készített mélyinterjúk alapján betekintést nyerhetünk a vállalat életébe és döntéshozatalába. Ezen belül arra is választ kapunk, hogy hogyan alakult ki a magyarországi SSC és milyen szakaszokon kellett átmennie, hogy a napjainkban ismert szintre kerüljön. A vállalatnak 3 fő könyvelési területét mutatom be: az Accounts Payable-t (szállítók), az Accounts Receivable-t (vevők) és a Fixed Assets-et (tárgyi eszközök). Elsősorban ezek a területek kerültek kialakításra az új magyarországi SSC-n belül. A 3 terület összekapcsolódását és a folyamatok egymásra épülését példával is szemléltetem. Az SSC kialakítása nem csak a management számára volt nagy kihívás, hanem az új dolgozóknak is, akiknek a többsége az első munkahelyénél élte meg a változások végbemenetelét. A legaprólékosabban az FA csapat kialakulását mutatom be, majd azt, hogy milyen folyamatokkal találkozhattunk a kezdetektől fogva és ezek hogyan fejlődtek, valamint milyen SAP tranzakciókkal kell egy könyvelőnek dolgoznia. Választ kapunk arra is, hogy hogyan sikerült elsősorban a német és a magyar folyamatokat összehangolni és milyen korunkbeli technikák azok, amelyek segítették a könyvelés előrelépését. Végezetül a kutatás eredményét összegeztem és olyan jövőbeli megoldásokat, javaslatokat tettem, melyek elősegíthetik a vállalkozás további folyamatoptimalizálását.
Institution
Pannon Egyetem
Kar
Zalaegerszeg Faculty of Business Administration
Department
Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék
Szak
Level of instruction
MSc course
Supervisors
| Item Type: | Thesis |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | fejlesztés, kiszervezés - outsourcing, könyvelés, nemzetközi vállalat - multinacionális vállalat, Shared Service Center |
| SWORD Depositor: | SWORD |
| Depositing User: | SWORD |
| Date Deposited: | 17 Jun 2023 13:16 |
| Last Modified: | 17 Jun 2023 13:16 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |

