A Space Marketing Kft. beindítása az online marketing piacon

Boros Zsombor (2023) A Space Marketing Kft. beindítása az online marketing piacon. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.

[thumbnail of boros_zsombor_2023máj.pdf] PDF
boros_zsombor_2023máj.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)

Abstract

Szakdolgozatom témája egy újonnan induló webshop üzleti tervének választására esett, Space Marketing néven. Azért is gondolkodtam ezen a témán, mert már a korábbi tanulmányaim, de leginkább az egyetemen elhangzottak alapján hatalmas érdeklődést kezdtem el mutatni az online marketing irányába. A témában próbáltam különböző elemzéseket végezni, főleg számos tanulmány elolvasásával és széleskörű információszerzésekkel. Dolgozatom segítségével próbálok bepillantást nyújtani egy magam által alapított online marketingvállalkozásba. Bemutatom, hogy az e-business kialakulásának milyen történelmi eseményei voltak korszakonként. Milyen típusai vannak az elektronikus kereskedelemnek, valamint milyen előnyöket és hátrányokat tudunk megkülönböztetni ezen iparágon belül. Pozitívumként megemlíteném, hogy egy webshop folyamatosan nyitva áll a vásárlók előtt, és a választék az a végtelenségig is elmehet, viszont, mint minden vállalkozásnak, így az e-kereskedelemnek is megvannak a maga hátrányai, mint pl.:, hogy egy vásárlásnál fennállhat a vevőben a bizonytalanság érzése, és a személyes kommunikáció sincs meg, így egy kérdés esetén akár a válasz az több napba is beletelhet.  Részletesen kitérnék a célpiacra és a modernkori trendekre valamint a piaci előnyökre. SWOT elemzés keretén belül megvizsgálom a jelenlegi piacot és annak milyen korlátait lehet esetleg elmozdítani a mostani állapotból. Erősségek közé tartozhat egy jó ár-érték arány meghatározása, de a VIP bánásmód a vevőkkel szemben is fontos lehet. Gyengeségként megemlíthető, hogy egy új vállalkozás beindítása mindig kétesélyes. Üzleti kapcsolatépítő rendezvényeken való megjelenések, ahol be lehet mutatni a cégek munkamorálját, illetve az elvégzett munkák minőségét, egy biztató lehetőségként kell megemlíteni. Veszélyes lehet a gyorsan változó technológia, hiszen nehéz lépést tartani a mindig újuló számítástechnikával. Versenytárselemzésnél az ország eddigi 4 legismertebb online marketinggel foglalkozó cégét mutatnám be, valamint azt, hogy esetleg van-e a saját cégemnek versenyelőnye a bemutatott vállalatokkal szemben. Vizsgálom még az üzleti terv marketingterv részét is bővebben, ahol kiemelném, hogy milyen szolgáltatásokat tud a cég elvégezni, és , hogy ezek a szolgáltatások milyen csomagként jelennek meg a felhasználók számára. Az árpolitika című résznél kifejtem az értékesítési csatornák jelentőségét. Marketingkommunikációban, hogy a vállalat milyen online marketing eszközöket tud elkészíteni. A pénzügyi tervezet fejezetben pedig részletezem, hogy a cég milyen ráfordításokkal kezd el terjeszkedni, hogyan alakulnak majd a bevételek és a kiadások, ezeket táblázatban összefoglalva is bemutatom. Befejezésül pedig összefoglalom, hogy milyen érzések és gondolatok járták be az agyamat, miközben írtam a dolgozatot, valamint milyen fontos tapasztalatokat tanulhattam meg egy diploma dolgozat írása közben.

Institution

Pannon Egyetem

Kar

Zalaegerszeg Faculty of Business Administration

Department

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Level of instruction

BSc course

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Jónásné Szőke Krisztina
Külső
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED
Nagyné Halász Zsuzsanna
Belső
adjunktus; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ

Item Type: Thesis
Uncontrolled Keywords: e-marketing - elektronikus marketing, egyéni vállalkozás - egyéni vállalkozó, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, likviditás - fizetőképesség, SWOT analízis
SWORD Depositor: SWORD
Depositing User: SWORD
Date Deposited: 17 Jun 2023 13:16
Last Modified: 17 Jun 2023 13:16

Actions (login required)

View Item View Item