Időpontfoglaló mobilapplikáció

Iker Enikő (2023) Időpontfoglaló mobilapplikáció. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.

[thumbnail of iker_enikő_2023jan.pdf] PDF
iker_enikő_2023jan.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (3MB)

Abstract

A témám kiválasztása egy általam felfedezett piaci résen alapult, ami egy időpontfoglaló mobilapplikáció a szolgáltatóiparban dolgozók számára, a szépségiparra specializálva. A magánvállalkozásomban végzett munkám során nem találkoztam még olyan időpontegyeztető mobilapplikációval, amely minden igényemet kielégítette volna tetoválóként. Elsősorban szerettem volna egy olyan ingyenes alkalmazást találni, amit tudok használni a mindennapjaimban, de mivel egyik sem volt teljes mértékben kompatibilis a munkámmal, ezért úgy döntöttem, hogy majd írok én egy programot, ami megoldást kínálhat a problémámra és ezzel megkönnyíti a mindennapi életem. Mivel a saját magam számára fejlesztett leegyszerűsített alkalmazás elég hasznosnak bizonyult, így vettem a bátorságot, hogy megpróbáljak egy piacra dobható verziót is készíteni, ez lenne az APPointments. Egyedül álltam neki az egész projektnek, így egyszemélyben töltöm be a marketinges, a menedzser, a pénzügyes, a dizájner és a programozó szerepét is. Így először végeztem egy kis piackutatást, megállapítottam a felfedezett piaci rés relevanciáját. A célközönségem elsősorban maguk a szolgáltatók, a másik oldalról a vendég felhasználók köre, azon belül a 20 és 40 év közötti nők, mivel ők veszik igénybe a legtöbb szépségipari szolgáltatást, de tágabb körben bárki használhatja, aki rendelkezik egy okostelefonnal és internethozzáféréssel. A versenytárselemzés során elsősorban olyan potenciális konkurenciákat vettem számba, amelyek ingyen letölthetők és nem havidíjasok. Magyar nyelvű mobilapplikációból csak egyet találtam, de sem funkcionálisan, sem dizájn terén nem volt túl kielégítő. Egy magyar weboldal, a Minup viszont eléggé magasra tette a lécet, viszont ők nincsenek jelen sem az AppStore-ban sem a Play Áruházban, én viszont kifejezetten mobilra szeretném optimalizálni a programom. A fejlesztői környezet terén hosszas utánajárás után az Adalo-ra esett a választásom. Azért találtam megfelelőnek, mivel egyszerű és könnyen kezelhető, és ezek mellett párhuzamosan lehet programozni IOS és Android készülékekre, ami nekem sarkalatos kitétel volt. A következő lépés a folyamatmodellezés volt. Mivel mielőtt vaktába belevágnánk egy komplexebb program megírásába, jó, ha előre tervezgetünk kicsit. Elkészítettem a program folyamatábráját, adatbázis- és alkalmazás struktúrát hoztam létre. Ezek adták meg a támpontokat a fejlesztéshez, de ez a későbbiekben így is bővítésre és változtatásokra szorult. Ezután a potenciális veszteségek felmérése következett és azokat igyekeztem egyből kijavítani vagy elkerülni, amennyire a jelenlegi forrásaimmal kivitelezhető volt. A következő lépés a fejlesztőkörnyezet megismerése volt. Szerencsémre könnyen kezelhető és nagyon egyértelmű az Adalo felülete, habár azért néha segítségemre volt pár tutorial videó és a helpdesk is. Ezek segítségével először fejlesztettem egy butított béta verziót saját használatra, ami még csak az admin felületre volt specializálva, nem rendelkezett vendégoldallal, de pont eleget tanultam belőle ahhoz, hogy megadja az Adalo-val való alkalmazásfejlesztés alapját. Belekezdve a lényegi munkába, az APPointments adatbázis struktúrája következett. A 6 táblából áll az adatbázisom, tartalmazza a felhasználókkal, az időpontokkal, a szolgáltatásokkal és az időpontfoglalási kérelmekkel kapcsolatos adatokat. A másik kettő tábla csupán 1-1 adatot tartalmaz az évekkel és a hónapokkal kapcsolatban, viszont ezek csak kiegészítő táblázatok a szűrők működéséhez, nélkülözhetők. Maga az alkalmazás 2 részre bontható. A vendég felhasználó oldalára, ahol időpontot lehet foglalni a szolgáltatókhoz, itt nem szükséges regisztráció. Itt keresni lehet a szolgáltatások és a szolgáltók között, információkat lehet róluk találni és a szabad időpontokat megtekinteni és foglalási kérelmet küldeni azokra, amik csak a szolgáltató elfogadása után kerülnek majd véglegesítésre. Az admin felhasználó, azaz a szolgáltató regisztráció után tud belépni az alkalmazásba. A kezdőlapon a Vállalkozás neve és logója fog megjelenni, alatta pedig a beérkezett időpontfoglalási kérelmeket lehet látni. Rákattintva tudjuk megerősíteni vagy elutasítani azokat. Rendelkezésünkre áll még egy időpontok, egy szolgáltatások és egy profilom oldal is. Ezeken láthatjuk, és a szerkeszthetjük az új és meglévő, foglalt és szabad időpontjaink egy rendszerezett listából lekérve. A szolgáltatások menüpont alatt az általunk nyújtott szolgáltatásokról vihetünk fel információkat, amely elengedhetetlen az időpontokhoz. A profilom oldal alatt pedig a vállalkozásunkról tölthetünk fel információkat. Az alkalmazás összeállítása után már csak a tesztelés volt hátra, amit egyrészt saját kezűleg, másrészt barátaim segítségével folytattam le. Első körben akadt pár apróbb hiba, de szerencsére mindet könnyedén tudtam orvosolni. Egy mini költségvetés/megtakarítás kalkulációt is végeztem a jövőre való tekintettel. Habár vannak még hiányossága az alkalmazásnak, amelyek majd a későbbiekben kiegészítésre szorulnak, a rendelkezésemre álló idő és pénzügyi kerethez képest igyekeztem a lehető legtöbbet kihozni belőle.

Institution

Pannon Egyetem

Kar

Zalaegerszeg Faculty of Business Administration

Department

Informatikai Rendszerek és Alkalmazásai Tanszék

Szak

gazdaságinformatikus

Level of instruction

BSc course

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Bíró Veronika
Külső
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED
Guzsvinecz Tibor, Dr.
Belső
adjunktus; Informatikai Rendszerek és Alkalmazásai Tanszék; GKZ

Item Type: Thesis
Uncontrolled Keywords: alkalmazásfejlesztés, Android, innováció, kérdőíves vizsgálat - véleménykutatás, mobilapplikáció, mobiltelefon, piackutatás, szoftverfejlesztés - szoftverkészítés, üzleti alkalmazások
SWORD Depositor: SWORD
Depositing User: SWORD
Date Deposited: 03 Feb 2023 11:25
Last Modified: 03 Feb 2023 11:25

Actions (login required)

View Item View Item