Rohonczi Dóra (2023) Munkavállalói elégedettség vizsgálata az Autóipari Próbapálya Zala Kft.-nél. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
rohonczi_dóra_2023jan_titkos.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 3 Január 2027. Download (4MB) |
|
PDF
rohonczi_dóra_2022jan_embargó_kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (479kB) |
Absztrakt (kivonat)
A munkavállaló elégedettsége egy cég versenyképességét, sikerességét és teljesítményét alapvetően határozhatja meg, ezért fontos, hogy a vezetőség visszajelzést kapjon a dolgozóktól és szükség esetén megfelelő változtatásokkal növeljék a munkavállalók motivációját, javítsák a munkakörülményeket. Dolgozatom célja a munkavállalók elégedettségének vizsgálata az Autóipari Próbapálya Zala Kft-nél, mely alapján javaslatot teszek a felmerült problémák megoldására. A dolgozatomban bemutatom a témához kapcsolódó szakirodalmakat, kitérve az elégedettség fogalmára, az ezt befolyásoló tényezőkre és a szakterületet kutatók eredményeire. A dolgozói elégedettséget befolyásoló tényezők megismerése kiemelten fontos a vállalat számára, hiszen ezek ismeretében képes a munkavállalót motiválni. A munkavállalói elégedettség területének tanulmányozása alapján a cég szempontjából releváns témaköröket és a hozzájuk kapcsolódó hipotéziseket fogalmaztam meg azzal a céllal, hogy egy kérdőíves kutatást állíthassak össze, melynek kiértékelésével feltártam az alkalmazottak szerint problémásnak ítélt témaköröket és fejlesztendő folyamatokat. Kvantitatív kutatást végeztem, online kérdőív segítségével, 12 témakörben 2-2 állítást egy Likert-skálán értékelhettek a megkérdezettek. A válaszokat megvizsgáltam női-férfi, valamint korosztályok szerinti összehasonlításban is, hogy pontosabb képet alkothassak a dolgozók véleményéről. A kutatás kimutatta, hogy a vizsgált cégnél nincs jelentős különbség a férfi és női elégedettségre adott válaszok között. Figyelembe véve, hogy mindkét nem közel egyenlő számban képviselteti magát, ez egy megnyugtató eredmény a vezetőség számára, hiszen nincs sem megkülönböztetés, sem motivációs probléma egyik nem esetében sem. Az eredmények másik aspektusa, a korosztályos vizsgálat volt, mely alapján arra az általános megállapításra jutottam, hogy figyelmet kell fordítani a generációs különbségekre, kiemelve a vállalatnál nagy számban és általánosságban elégedetlenebb Y generáció legfiatalabb tagjait, a 23-28 éves korosztályt. Továbbá az eredményekből megállapítható, hogy a munkavállalók a Juttatási rendszerrel a legelégedetlenebbek, az erre a témára vonatkozó hipotézisem igazoltnak tekintem, bár a szakirodalmakból megismertem, hogy ennek javítása nem feltétlenül vezet elégedettséghez, a munkavállalót motiválhatja, de összességében elkötelezni csak a juttatásokkal nem lehet a dolgozót. A kutatásommal rávilágítottam a vállalton belül fejlesztésekre szoruló további területekre és javaslom a felmérés integrálását a szervezet folyamati közé. Kezdeményezéseimmel igyekeztem a dolgozók elégedettségének növelését és ezáltal a vállalati kohézió megerősítését megcélozni.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | attitűd, Autóipari Próbapálya Zala Kft. (Zalaegerszeg), elkötelezettség, generációk, kérdőíves vizsgálat - elégedettségmérés, motiváció, munkavállalói elégedettség |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 03 Feb 2023 11:24 |
Utolsó módosítás: | 03 Feb 2023 11:24 |
Actions (login required)
Tétel nézet |