Lakossági online bankszámlanyitási lehetőségek elemzése

Tóth Dávid (2023) Lakossági online bankszámlanyitási lehetőségek elemzése. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.

[thumbnail of tóth_dávid_2023jan_titkos.pdf] PDF
tóth_dávid_2023jan_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 20 December 2027.

Download (3MB)
[thumbnail of tóth_dávid_2023jan_titkos_embargó_kérelem.pdf] PDF
tóth_dávid_2023jan_titkos_embargó_kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only

Download (588kB)

Abstract

Szakdolgozatom témája a lakossági online bankszámlanyitási lehetőségek Magyarországon. A kutatásom célja a magyarországi bankok digitalizációs szintjének megállapítása, a digitalizáció által létrejött banki szolgáltatások tanulmányozása és a nyugat-dunántúli régióban élő lakosok bankszámlanyitási és bankolási szokásainak meghatározása. A dolgozat első részében téma körülményeinek részletes feltérképezéséhez megvizsgáltam a hazai bankszektor digitalizációs szintjét és a digitalizáció következményeit. Kitértem a digitalizáció hatására felértékelődő adatvédelem és kiberbiztonság területére is, hiszen az online térhódítás következményeként az adatok védelme és biztonságos áramlása rendkívül fontos lett. Ezt követően az ügyféligények változását vizsgáltam meg, mint folyamatosan változó, a piaci versenyképességet erősen befolyásoló tényezőt, amely a digitalizáció terjeszkedésével nagymértékű átalakuláson ment keresztül. A következőkben ezt a változást kihasználó diszruptív cégeket, azaz a fintech cégeket definiáltam és elemeztem a bankszektorra való ráhatásukat. Az eddigiek összefoglalásaként a bankszféra digitalizációjának SWOT-elemzését készítettem el, amely valósághű képet mutat a jelenlegi helyzetről és segít a jövőbeli tervek megfogalmazásában. Dolgozatom második részében a bankszektor által alkalmazott elektronikus csatornákat határoztam meg, amelyek reklámozás, hírközlés eszközeként szolgálnak. Ezt követően az online banki szolgáltatások analizálását végeztem el, bank-ügyfél kapcsolat megalakulása szerint az elektronikus módon létrejövő kapcsolat elemeit vizsgáltam: internetbank, mobilbank, telebank, call center, ATM és POS terminál. A különböző szolgáltatások vizsgálata után összefoglalásul a hazai nagybankok táblázatba foglalása által összehasonlítottam a digitális szolgáltatásaik palettáját a leggyakrabban használt termék és szolgáltatások tekintetében. A harmadik részben az online bankszámlanyitás menetét és lehetőségeit vázoltam a magyarországi bankok viszonylatában, majd ezt követően a CIB Banknál lehetséges online számlanyitás segítségével részletesebben áttekintettem a folyamatot.  Végül kvantitatív technikával online megkérdezést alkalmaztam a Nyugat-Dunántúl-i régió bankszámlával rendelkező lakosainak bankszámlanyitási és bankolási szokásait kutattam, a kérdőív eredményeit a dolgozat végén ismertettem és a következtetéseket levontam.

Institution

Pannon Egyetem

Kar

Zalaegerszeg Faculty of Business Administration

Department

Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Level of instruction

BSc course

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Fejes Judit Katalin
Belső
mesteroktató; Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék; GKZ
Mohos Géza
Külső
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED

Item Type: Thesis
Uncontrolled Keywords: bankolás, CIB Bank, digitalizáció, folyószámla - bankszámla, kérdőíves vizsgálat - véleménykutatás, lakossági folyószámla, online banki szolgáltatások, számlanyitás
SWORD Depositor: SWORD
Depositing User: SWORD
Date Deposited: 03 Feb 2023 11:24
Last Modified: 03 Feb 2023 11:24

Actions (login required)

View Item View Item