Lakossági online bankszámlanyitási lehetőségek elemzése

Tóth Dávid (2023) Lakossági online bankszámlanyitási lehetőségek elemzése. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of tóth_dávid_2023jan_titkos.pdf] PDF
tóth_dávid_2023jan_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 20 December 2027.

Download (3MB)
[thumbnail of tóth_dávid_2023jan_titkos_embargó_kérelem.pdf] PDF
tóth_dávid_2023jan_titkos_embargó_kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (588kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a lakossági online bankszámlanyitási lehetőségek Magyarországon. A kutatásom célja a magyarországi bankok digitalizációs szintjének megállapítása, a digitalizáció által létrejött banki szolgáltatások tanulmányozása és a nyugat-dunántúli régióban élő lakosok bankszámlanyitási és bankolási szokásainak meghatározása. A dolgozat első részében téma körülményeinek részletes feltérképezéséhez megvizsgáltam a hazai bankszektor digitalizációs szintjét és a digitalizáció következményeit. Kitértem a digitalizáció hatására felértékelődő adatvédelem és kiberbiztonság területére is, hiszen az online térhódítás következményeként az adatok védelme és biztonságos áramlása rendkívül fontos lett. Ezt követően az ügyféligények változását vizsgáltam meg, mint folyamatosan változó, a piaci versenyképességet erősen befolyásoló tényezőt, amely a digitalizáció terjeszkedésével nagymértékű átalakuláson ment keresztül. A következőkben ezt a változást kihasználó diszruptív cégeket, azaz a fintech cégeket definiáltam és elemeztem a bankszektorra való ráhatásukat. Az eddigiek összefoglalásaként a bankszféra digitalizációjának SWOT-elemzését készítettem el, amely valósághű képet mutat a jelenlegi helyzetről és segít a jövőbeli tervek megfogalmazásában. Dolgozatom második részében a bankszektor által alkalmazott elektronikus csatornákat határoztam meg, amelyek reklámozás, hírközlés eszközeként szolgálnak. Ezt követően az online banki szolgáltatások analizálását végeztem el, bank-ügyfél kapcsolat megalakulása szerint az elektronikus módon létrejövő kapcsolat elemeit vizsgáltam: internetbank, mobilbank, telebank, call center, ATM és POS terminál. A különböző szolgáltatások vizsgálata után összefoglalásul a hazai nagybankok táblázatba foglalása által összehasonlítottam a digitális szolgáltatásaik palettáját a leggyakrabban használt termék és szolgáltatások tekintetében. A harmadik részben az online bankszámlanyitás menetét és lehetőségeit vázoltam a magyarországi bankok viszonylatában, majd ezt követően a CIB Banknál lehetséges online számlanyitás segítségével részletesebben áttekintettem a folyamatot.  Végül kvantitatív technikával online megkérdezést alkalmaztam a Nyugat-Dunántúl-i régió bankszámlával rendelkező lakosainak bankszámlanyitási és bankolási szokásait kutattam, a kérdőív eredményeit a dolgozat végén ismertettem és a következtetéseket levontam.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fejes Judit Katalin
Belső
mesteroktató; Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék; GKZ
Mohos Géza
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: bankolás, CIB Bank, digitalizáció, folyószámla - bankszámla, kérdőíves vizsgálat - véleménykutatás, lakossági folyószámla, online banki szolgáltatások, számlanyitás
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 03 Feb 2023 11:24
Utolsó módosítás: 03 Feb 2023 11:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet