Skultéti-Kőszegfalvi Eszter (2023) Online marketingstratégia egy egyedi bútorokat gyártó vállalkozás vonatkozásában. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.
![]() |
PDF
skultéti-kőszegfalvi_eszter_2023jan.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (885kB) |
Abstract
Tanulmányaim során a marketing állt hozzám a legközelebb, így nem volt kérdés, hogy ezzel kapcsolatos témát fogok választani a szakdolgozatomhoz. A jelenlegi bizonytalan gazdasági helyzetben (infláció, orosz-ukrán háború…stb.) véleményem szerint még inkább felértékelődik a vállalkozások életében a marketing szerepe. A mai világban a versenyképességhez nélkülözhetetlen a megfelelő online marketingaktivitás, melynek szerepe a munkahelyemen is egyre fontosabbá válik a vásárlók igényeinek kielégítése érdekében. Dolgozatom fő célja az volt, hogy kialakítsam egy egyedi, prémiumkategóriás bútorokat gyártó kisvállalkozás, az S-Art Konyhastúdió Kft. online marketing stratégiáját azt figyelembevéve, hogyan tudná megerősíteni piaci pozícióját az őt érintő negatív hatások közepette, és maximálisan meg tudjon felelni a fogyasztók elvárásainak. Az online marketing stratégia kidolgozásában a cég ügyvezetőjével lefolytatott mélyinterjú, a szekunder kutatásom és a vállalat weboldala volt a segítségemre. Szakdolgozatom elején a bútoripar, illetve a konyhabútorok rövid történeti áttekintésével indítottam, majd a szakirodalom alapján feltártam a marketing stratégia fontosságát, továbbá az online marketing eszközöket. Az online marketing legfontosabb tényezőinek vizsgálata után a közösségi médiában rejlő marketing lehetőségeket tekintettem át. Ezt követően kidolgoztam az online marketing stratégiát, melynek keretében először röviden bemutattam a vállalkozást majd versenytárs és SWOT elemzést készítettem. Ezt követi az STP és a célok konkretizálása, majd elkészítettem az egyedi értékesítési ajánlatot is. A következőkben meghatároztam a konkrét online marketing kampányokat, beleértve a csatornákat, üzeneteket, a kommunikáció módját. Az S-Art Konyhastúdió elemzése alapján elmondható, hogy a cég több konkurenciájával szemben kiemelkedik a bútorpiacon, ami a minőséget illeti. Azonban az online marketing stratégiája több szempontból elmarad a mai kor elvárásaitól, trendjeitől. Mivel a vállalkozás célja a jelenlegi piaci pozíciójának megtartása és a nyereség növelése, ezért elengedhetetlen felzárkózni a versenytársakhoz, és adaptálni a digitális világ kínálta lehetőségeket. Az online marketing stratégia megalkotása során kiderült számomra, hogy a cég céljai eléréséhez nélkülözhetetlen egy dinamikus, interaktív, személyre szabható weboldal fejlesztése, ami vonzó alapot teremt az új fogyasztók eléréséhez. A személyre szabottságot meg lehetne valósítani például egy ügyfél fiók fejlesztésével, ahol a vásárló pontosan látja a vásárlási adatokat, illetve azt is, hogy a megrendelése éppen melyik fázisban tart. Fő cél továbbá az új weboldal kialakításánál, hogy nagyobb hangsúlyt fektessenek a keresőoptimalizálásra is. Érdemes lenne továbbá kiterjeszteni a cég online tevékenységét a Facebook mellett az Instagramra, LinkedIn-csatornára is, melyek által növelhetné márkaismertségét, illetve akár új piacokat is szerezhetne. Az online marketing eszközök adaptálása során nem csak a digitális kampányok futtatása a cél, hanem az abból kinyert adatok felhasználása az üzleti működés javításához.
Institution
Pannon Egyetem
Kar
Zalaegerszeg Faculty of Business Administration
Department
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
Level of instruction
BSc course
Supervisors
Item Type: | Thesis |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | egyedi bútor, keresőoptimalizálás - Search Engine Optimization (, marketingkommunikáció, marketingstratégia, online marketing, online marketing eszközök, S-Art Konyhastúdió Kft. (Szombathely) |
SWORD Depositor: | SWORD |
Depositing User: | SWORD |
Date Deposited: | 03 Feb 2023 11:24 |
Last Modified: | 03 Feb 2023 11:24 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |