Az online marketing és lehetőségei a Flex Kft. bemutatásán keresztül

Tóth Benedek Béla (2023) Az online marketing és lehetőségei a Flex Kft. bemutatásán keresztül. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.

[thumbnail of tóth_benedek_béla_2023jan.pdf] PDF
tóth_benedek_béla_2023jan.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)

Abstract

Dolgozatomban az online marketinget és lehetőségeit mutattam be a Flex Kft.-n keresztül, ahol a szakmai gyakorlatomat töltöttem. Szakdolgozatom felépítése két fő részből áll. Az első részben magát a marketinget, és ennek különböző eszközeit mutattam be. A második részben rátértem a gyakorlatra, ahol az első részben leírtakat támasztottam alá a Flex Kft. online marketingstratégiájának ismertetésén keresztül. Témaválasztásom indokolja, hogy egy olyan feltűnően rohamosan fejlődő világban élünk, ahol a technológia már egy meghatározó szerepet játszik az emberek életében. Ezeknek a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően számos tudományág alakult ki. Dolgozatom bemutatja, hogy mi van akkor, ha egy vállalat képes felismerni és megragadni ezeket a technológiai lehetőségeket. Témámat 9 fő pontba soroltam. Dolgozatom egy bevezetéssel kezdtem, ahol igyekeztem bemutatni a folyamatosan változó világ következményeit marketing oldalról. Az első részben ismertettem a marketing történetét, „gyökereit”, kialakulásának körülményeit, annak érdekében, hogy az olvasót ráhangoljam a témára. Ez a rész a 17. századtól kezdődően a 21. századig bemutatja a marketing fejlődését. Ezt követően ismertettem a hagyományos marketing és az online marketing fogalmát és eszközeit, és bemutattam a marketingmix 4P és 7P modelljét, valamint ezek elemeit. Bemutatásra került a BCG mátrix, mint stratégiai elemzési módszer, ami azért is volt fontos, hogy a gyakorlati részben szereplő Flex Kft. marketingstratégiáját érthetőbbé tegyem, hisz a vállalat is alkalmazza ezt az elemzési módszert. Mindezek után ismertettem a közösségi média szerepét az online marketingben, amit egy közösségi média történettel kezdtem, majd a különböző közösségi média szolgáltatások ismertetésével folytattam. Igyekeztem kitérni a szolgáltatások előnyeire és hátrányaira is. Ezt követően bemutattam néhány kevésbé ismert, de fontos marketingtevékenységet, mint például a lead generálás szerepét, amit a lead generálás fogalmának és folyamatának leírásával tettem, valamint ismertettem a UX-ot és a UI-t, ezek használatát, illetve hasznosságát. A lead generálás, a UX és a UI esetében a célom az volt, hogy úgy mutassam be őket, hogy az is értse, aki kevésbé van otthon a témában. Az elméleti rész zárásaként ismertettem az online vásárlás folyamatát és szokásait. A szokásokat az ESET korábbi felméréséből származtattam. Mindezek után áttértem a dolgozat gyakorlati részére, aminek keretein belül bemutattam a Flex Kft.-t. A bemutatást a vállalat történetével kezdtem, hogy egy alapvető ismeretet adjak a vállalkozásról, majd a magyarországi szerepvállalással, tevékenységbemutatással és stratégia ismertetésével folytattam. Ezt követően kezdtem el alaposan vizsgálni a Flex Kft. marketingtevékenységét. Bemutattam a vállalat marketingmixét, ügyfélelemzését, szegmentálását, célzását, pozicionálását, valamint a válallati versenyelőnyt, a Flex BCG mátrixát, és az egyéb marketingtevékenységeit. Végül megfogalmaztam pár javaslatot a vállalkozás marketingstratégiájának fejlesztésére. Dolgozatom elkészítése során rádöbbentem, hogy a vállalatoknak muszáj felvenniük a ritmust a technológia fejlődésével, ha továbbra is fent szeretnének maradni. Nem érdemes a „régi”, hagyományos, megszokott módszerekhez ragaszkodni, mivel az új generációk előbb vagy útóbb úgy is elavult módszerekként tekintenek rájuk. Véleményem szerint a jövőben újabb technológiai áttörések jelennek meg, amelyek biztosan ismét nagy akadály elé állítják a vállalatokat, azonban ha sikerül átlépni ezeket az akadályokat, akkor garantált a hosszú távú fennmaradás.

Institution

Pannon Egyetem

Kar

Zalaegerszeg Faculty of Business Administration

Department

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Level of instruction

BSc course

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Kámán Ákos
Külső
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED
Nagyné Halász Zsuzsanna
Belső
adjunktus; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ

Item Type: Thesis
Uncontrolled Keywords: Flextronics International Kft., marketing, marketing-mix, marketingeszközök, marketingstratégia, online marketing
SWORD Depositor: SWORD
Depositing User: SWORD
Date Deposited: 03 Feb 2023 11:24
Last Modified: 03 Feb 2023 11:24

Actions (login required)

View Item View Item