Az online marketing és lehetőségei a Flex Kft. bemutatásán keresztül

Tóth Benedek Béla (2023) Az online marketing és lehetőségei a Flex Kft. bemutatásán keresztül. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of tóth_benedek_béla_2023jan.pdf] PDF
tóth_benedek_béla_2023jan.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban az online marketinget és lehetőségeit mutattam be a Flex Kft.-n keresztül, ahol a szakmai gyakorlatomat töltöttem. Szakdolgozatom felépítése két fő részből áll. Az első részben magát a marketinget, és ennek különböző eszközeit mutattam be. A második részben rátértem a gyakorlatra, ahol az első részben leírtakat támasztottam alá a Flex Kft. online marketingstratégiájának ismertetésén keresztül. Témaválasztásom indokolja, hogy egy olyan feltűnően rohamosan fejlődő világban élünk, ahol a technológia már egy meghatározó szerepet játszik az emberek életében. Ezeknek a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően számos tudományág alakult ki. Dolgozatom bemutatja, hogy mi van akkor, ha egy vállalat képes felismerni és megragadni ezeket a technológiai lehetőségeket. Témámat 9 fő pontba soroltam. Dolgozatom egy bevezetéssel kezdtem, ahol igyekeztem bemutatni a folyamatosan változó világ következményeit marketing oldalról. Az első részben ismertettem a marketing történetét, „gyökereit”, kialakulásának körülményeit, annak érdekében, hogy az olvasót ráhangoljam a témára. Ez a rész a 17. századtól kezdődően a 21. századig bemutatja a marketing fejlődését. Ezt követően ismertettem a hagyományos marketing és az online marketing fogalmát és eszközeit, és bemutattam a marketingmix 4P és 7P modelljét, valamint ezek elemeit. Bemutatásra került a BCG mátrix, mint stratégiai elemzési módszer, ami azért is volt fontos, hogy a gyakorlati részben szereplő Flex Kft. marketingstratégiáját érthetőbbé tegyem, hisz a vállalat is alkalmazza ezt az elemzési módszert. Mindezek után ismertettem a közösségi média szerepét az online marketingben, amit egy közösségi média történettel kezdtem, majd a különböző közösségi média szolgáltatások ismertetésével folytattam. Igyekeztem kitérni a szolgáltatások előnyeire és hátrányaira is. Ezt követően bemutattam néhány kevésbé ismert, de fontos marketingtevékenységet, mint például a lead generálás szerepét, amit a lead generálás fogalmának és folyamatának leírásával tettem, valamint ismertettem a UX-ot és a UI-t, ezek használatát, illetve hasznosságát. A lead generálás, a UX és a UI esetében a célom az volt, hogy úgy mutassam be őket, hogy az is értse, aki kevésbé van otthon a témában. Az elméleti rész zárásaként ismertettem az online vásárlás folyamatát és szokásait. A szokásokat az ESET korábbi felméréséből származtattam. Mindezek után áttértem a dolgozat gyakorlati részére, aminek keretein belül bemutattam a Flex Kft.-t. A bemutatást a vállalat történetével kezdtem, hogy egy alapvető ismeretet adjak a vállalkozásról, majd a magyarországi szerepvállalással, tevékenységbemutatással és stratégia ismertetésével folytattam. Ezt követően kezdtem el alaposan vizsgálni a Flex Kft. marketingtevékenységét. Bemutattam a vállalat marketingmixét, ügyfélelemzését, szegmentálását, célzását, pozicionálását, valamint a válallati versenyelőnyt, a Flex BCG mátrixát, és az egyéb marketingtevékenységeit. Végül megfogalmaztam pár javaslatot a vállalkozás marketingstratégiájának fejlesztésére. Dolgozatom elkészítése során rádöbbentem, hogy a vállalatoknak muszáj felvenniük a ritmust a technológia fejlődésével, ha továbbra is fent szeretnének maradni. Nem érdemes a „régi”, hagyományos, megszokott módszerekhez ragaszkodni, mivel az új generációk előbb vagy útóbb úgy is elavult módszerekként tekintenek rájuk. Véleményem szerint a jövőben újabb technológiai áttörések jelennek meg, amelyek biztosan ismét nagy akadály elé állítják a vállalatokat, azonban ha sikerül átlépni ezeket az akadályokat, akkor garantált a hosszú távú fennmaradás.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kámán Ákos
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Nagyné Halász Zsuzsanna
Belső
adjunktus; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: Flextronics International Kft., marketing, marketing-mix, marketingeszközök, marketingstratégia, online marketing
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 03 Feb 2023 11:24
Utolsó módosítás: 03 Feb 2023 11:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet