Bazsó Máté (2023) A sikeres márkaépítés receptúrája. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.
PDF
Bazsó_Máté_2023jan.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (1MB) |
Abstract
A kutatás a sikeres márkaépítés titkos összetevőinek feltárására, illetve a megvalósításához szükséges elvek, gondolkodásmód vizsgálatára irányul. A téma vizsgálatának aktualitását adja az egyre fokozódó piaci verseny és a piacon fellelhető termékek gyorsan növekvő száma. Az egyre inkább túltelített piacokon, a folyamatosan növekvő kommunikációs zajban kulcsszerep jut a márkáknak, amelynek köszönhetően a vállalatok megkülönböztethetik magukat, kitűnhetnek versenytársaik közül és maradandó lenyomatot képesek hagyni a fogyasztóknál. Mindezek meghatározó fundamentumai a rövidés hosszútávú sikernek is. Jelentős mennyiségű szakirodalom és tudásanyag áll rendelkezésre a témában, de ezek túlnyomórészben elméleti mintsem gyakorlati megközelítésűek, tehát az újonnan induló cégek számára ezek kevésbé adnak kapaszkodót és praktikumot. A már befutott, sikeres márkaépítőkkel készített interjúk és tudásanyagok pedig sok esetben csak nehezen, s kevésbé átláthatóan hozzáférhetőek a tömegek számára. Kutatásom első lépéseként a témához kapcsolható nemzetközi-és hazai szakirodalmakat dolgozom fel, majd logikailag rendszerezem. Erre építve dolgozok ki egy vizsgálati-és értékelő szempontrendszert, amely a primer kutatásom első pillérének alapját képezi. Az elemzésemhez neves márkaépítőkkel folytatott írásbeli-és videóinterjúkból, podcastekből, PR cikkekből emelem ki, és azonosítom a meghatározó sikertényezőket. Majd online kérdőíves felméréssel tárom fel a vevői véleményeket és észleléseket az ütőképes márkáról, s mutatom be ennek főbb eredményeit. A kutatásom célcsoportja minden 14 év feletti, magyar magánszemély, akiket önkényes és hólabda módszer ötvözésével kívánok elérni. A minta tervezett nagysága: 200-500 fő. A megkérdezést online felületen tervezem bonyolítani. Az adatelemzés módszereként gyakorisággal kapcsolatos mutatókat számítok, s 66 kereszttábla technikát alkalmazok. Pályamunkám egyfajta iránytűként is szolgálhat a vállalkozások számára, amely az elméleti keretek mellett a praktikum rejtelmeit is megismerteti, egyfajta receptúraként. A többirányú kitekintés és vizsgálat lehetővé teszi, hogy a titkos összetevők is láthatóvá és jól hasznosíthatóvá váljanak mindenki számára. Véleményem szerint kutatásom kiváló kapaszkodót nyújthat minden újonnan induló kis- és közepes vállalkozás számára az egyéni sikerek elérése érdekében.
Institution
Pannon Egyetem
Kar
Zalaegerszeg Faculty of Business Administration
Department
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
Level of instruction
BSc course
Supervisors
Item Type: | Thesis |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | élménymarketing, márka - brand, márkaépítés, üzleti siker, vállalkozásindítás |
SWORD Depositor: | SWORD |
Depositing User: | SWORD |
Date Deposited: | 03 Feb 2023 11:24 |
Last Modified: | 03 Feb 2023 11:24 |
Actions (login required)
View Item |