A sikeres márkaépítés receptúrája

Bazsó Máté (2023) A sikeres márkaépítés receptúrája. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of Bazsó_Máté_2023jan.pdf] PDF
Bazsó_Máté_2023jan.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatás a sikeres márkaépítés titkos összetevőinek feltárására, illetve a megvalósításához szükséges elvek, gondolkodásmód vizsgálatára irányul. A téma vizsgálatának aktualitását adja az egyre fokozódó piaci verseny és a piacon fellelhető termékek gyorsan növekvő száma. Az egyre inkább túltelített piacokon, a folyamatosan növekvő kommunikációs zajban kulcsszerep jut a márkáknak, amelynek köszönhetően a vállalatok megkülönböztethetik magukat, kitűnhetnek versenytársaik közül és maradandó lenyomatot képesek hagyni a fogyasztóknál. Mindezek meghatározó fundamentumai a rövidés hosszútávú sikernek is. Jelentős mennyiségű szakirodalom és tudásanyag áll rendelkezésre a témában, de ezek túlnyomórészben elméleti mintsem gyakorlati megközelítésűek, tehát az újonnan induló cégek számára ezek kevésbé adnak kapaszkodót és praktikumot. A már befutott, sikeres márkaépítőkkel készített interjúk és tudásanyagok pedig sok esetben csak nehezen, s kevésbé átláthatóan hozzáférhetőek a tömegek számára. Kutatásom első lépéseként a témához kapcsolható nemzetközi-és hazai szakirodalmakat dolgozom fel, majd logikailag rendszerezem. Erre építve dolgozok ki egy vizsgálati-és értékelő szempontrendszert, amely a primer kutatásom első pillérének alapját képezi. Az elemzésemhez neves márkaépítőkkel folytatott írásbeli-és videóinterjúkból, podcastekből, PR cikkekből emelem ki, és azonosítom a meghatározó sikertényezőket. Majd online kérdőíves felméréssel tárom fel a vevői véleményeket és észleléseket az ütőképes márkáról, s mutatom be ennek főbb eredményeit. A kutatásom célcsoportja minden 14 év feletti, magyar magánszemély, akiket önkényes és hólabda módszer ötvözésével kívánok elérni. A minta tervezett nagysága: 200-500 fő. A megkérdezést online felületen tervezem bonyolítani. Az adatelemzés módszereként gyakorisággal kapcsolatos mutatókat számítok, s 66 kereszttábla technikát alkalmazok. Pályamunkám egyfajta iránytűként is szolgálhat a vállalkozások számára, amely az elméleti keretek mellett a praktikum rejtelmeit is megismerteti, egyfajta receptúraként. A többirányú kitekintés és vizsgálat lehetővé teszi, hogy a titkos összetevők is láthatóvá és jól hasznosíthatóvá váljanak mindenki számára. Véleményem szerint kutatásom kiváló kapaszkodót nyújthat minden újonnan induló kis- és közepes vállalkozás számára az egyéni sikerek elérése érdekében.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné dr. Lendvai Marietta
Belső
főiskolai docens; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Márkus Mónika
Külső
tanársegéd; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: élménymarketing, márka - brand, márkaépítés, üzleti siker, vállalkozásindítás
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 03 Feb 2023 11:24
Utolsó módosítás: 03 Feb 2023 11:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet