Bazsó Máté (2023) A sikeres márkaépítés receptúrája. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
Bazsó_Máté_2023jan.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A kutatás a sikeres márkaépítés titkos összetevőinek feltárására, illetve a megvalósításához szükséges elvek, gondolkodásmód vizsgálatára irányul. A téma vizsgálatának aktualitását adja az egyre fokozódó piaci verseny és a piacon fellelhető termékek gyorsan növekvő száma. Az egyre inkább túltelített piacokon, a folyamatosan növekvő kommunikációs zajban kulcsszerep jut a márkáknak, amelynek köszönhetően a vállalatok megkülönböztethetik magukat, kitűnhetnek versenytársaik közül és maradandó lenyomatot képesek hagyni a fogyasztóknál. Mindezek meghatározó fundamentumai a rövidés hosszútávú sikernek is. Jelentős mennyiségű szakirodalom és tudásanyag áll rendelkezésre a témában, de ezek túlnyomórészben elméleti mintsem gyakorlati megközelítésűek, tehát az újonnan induló cégek számára ezek kevésbé adnak kapaszkodót és praktikumot. A már befutott, sikeres márkaépítőkkel készített interjúk és tudásanyagok pedig sok esetben csak nehezen, s kevésbé átláthatóan hozzáférhetőek a tömegek számára. Kutatásom első lépéseként a témához kapcsolható nemzetközi-és hazai szakirodalmakat dolgozom fel, majd logikailag rendszerezem. Erre építve dolgozok ki egy vizsgálati-és értékelő szempontrendszert, amely a primer kutatásom első pillérének alapját képezi. Az elemzésemhez neves márkaépítőkkel folytatott írásbeli-és videóinterjúkból, podcastekből, PR cikkekből emelem ki, és azonosítom a meghatározó sikertényezőket. Majd online kérdőíves felméréssel tárom fel a vevői véleményeket és észleléseket az ütőképes márkáról, s mutatom be ennek főbb eredményeit. A kutatásom célcsoportja minden 14 év feletti, magyar magánszemély, akiket önkényes és hólabda módszer ötvözésével kívánok elérni. A minta tervezett nagysága: 200-500 fő. A megkérdezést online felületen tervezem bonyolítani. Az adatelemzés módszereként gyakorisággal kapcsolatos mutatókat számítok, s 66 kereszttábla technikát alkalmazok. Pályamunkám egyfajta iránytűként is szolgálhat a vállalkozások számára, amely az elméleti keretek mellett a praktikum rejtelmeit is megismerteti, egyfajta receptúraként. A többirányú kitekintés és vizsgálat lehetővé teszi, hogy a titkos összetevők is láthatóvá és jól hasznosíthatóvá váljanak mindenki számára. Véleményem szerint kutatásom kiváló kapaszkodót nyújthat minden újonnan induló kis- és közepes vállalkozás számára az egyéni sikerek elérése érdekében.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | élménymarketing, márka - brand, márkaépítés, üzleti siker, vállalkozásindítás |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 03 Feb 2023 11:24 |
Utolsó módosítás: | 03 Feb 2023 11:24 |
Actions (login required)
Tétel nézet |