Csordás Andrea (2023) A ZalaZONE Kutatási és Technológiai Központ EFQM modell alapú értékrendszerének kialakítása. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.
Preview |
PDF
csordás_andrea_2023jan_publikus.pdf Download (1MB) | Preview |
|
PDF
csordás_andrea_2023jan_publikus_szerzoi nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (107kB) |
Abstract
A szakdolgozatom során először megneveztem a kutatás alapadatait, indokoltam a témaválasztásom, meghatároztam a kutatás célkitűzését, ezzel összhangban felvetettem a kutatási kérdéseket és felállítottam a kiinduló hipotéziseket, majd megállapítottam a kutatás módszertanát és a feladat, -és ütemtervet. Ezt követően az irodalomkutatás során definiáltam az alapértékeket, a vállalati értékeket, a vállalati értékrendet, az értékteremtést és az EFQM modellt. A fogalomtisztázást követően különbséget tettem az értékrend és az értékteremtés között, majd az EFQM modellben történt változásokat elemeztem az értékek tekintetében. Egy személyes strukturált beszélgetés keretein belül meghatároztam a ZalaZONE Kutatási és Technológia Központ értékrendjét, ezt követően a ZZ KTK épületegységeiben plakátokat és roll up táblákat helyeztem el az értékrend közvetítésének eszközeként. Az értékrend közvetítésének vizsgálatához az első körben résztvevő interjúalanyoknak kiküldtem egy kérdőívet, majd másodkörben az interjúalanyok számát további hatvan fővel bővítettem. Összességében 89,94%-os elérési arányt értem el, így a kérdőív eredményeit helytállónak ítélem meg. Összefoglalásként elmondható, hogy a meghatározott értékek: egység és együttműködés, innovációs szemlélet, folyamatos fejlődés, tudás és kompetencia összhangban állnak a ZalaZONE Kutatási és Technológia Központ stratégiai céljával. A meghatározott értékek megfigyelhetőek a mindennapi működés során, a napi tevékenységekben és a vezetői döntésekben egyaránt. Az értékek közvetítésének folyamata megkezdődött, de közel sem zárul le, a dolgozatban számos olyan eszköz található, amely javasolt eljárás az értékek további közvetítésére, amelyre a kérdőív eredményei alapján mindenképpen szükség van. A kitöltésben résztvevők mindannyian pozitívan gondolkodnak az értékrend kialakításának hasznosságáról, ezzel összhangban számos olyan munkahelyi folyamatot, területet neveztek meg, amelyre a stabil értékrend előnyösen hat. Emellett megállapítható, hogy a hipotéziseim a dolgozat során bizonyításra kerültek, hiszen meghatároztam a vállalati értékrendet, amelyek az online kérdőív eredményei alapján összhangban állnak a vállalat mindennapi működésével, valamint az EFQM modell valóban jelentős fejlődésen ment keresztül az évek során, de az értékek állandóak, csak azok szerepe még jelentősebbé vált. A kutatásom elején felállított kérdésekre is választ találtam, a fogalmak között tisztáztam a vállalati értékrendet, módszertanokat kerestem annak kialakítására, ezzel összhangban meghatároztam az értékrend és értékteremtés közötti különbséget, megneveztem az EFQM modell alapgondolatait és összehasonlítottam a 2020-ban bevezetett modellt a korábbi verzióval az értékek fejlődésének tükrében. Szakdolgozatom zárásaként különböző irodalmakat dolgoztam fel olyan célból, hogy módszertant keressek arra, hogy a jövőben a hosszú távú visszamérés során milyen mutatószámokkal mérném az értékek megvalósulását, ezek alapján megfogalmaztam konkrét mérési javaslatokat. Továbbfejlesztésként javasolnám a feldolgozott metamodellnek a kutatóközpont empirikus környezetébe való mélyebb implementálását.
Institution
Pannon Egyetem
Kar
Zalaegerszeg Faculty of Business Administration
Department
Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék
Szak
Level of instruction
BSc course
Supervisors
| Item Type: | Thesis |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | EFQM - EFQM-modell, értékrend, értékteremtés, vállalati értékek, változásmenedzsment |
| SWORD Depositor: | SWORD |
| Depositing User: | SWORD |
| Date Deposited: | 03 Feb 2023 11:24 |
| Last Modified: | 03 Feb 2023 11:24 |
| URI: | https://perepo-dolgozat.uni-pannon.hu/id/eprint/25985 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |

