Digitális coaching és lehetőségei Z generációs kliensekkel

Tóth Richárd Ferenc (2022) Digitális coaching és lehetőségei Z generációs kliensekkel. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of tóth_richárd_ferenc_2022máj.pdf] PDF
tóth_richárd_ferenc_2022máj.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (634kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom címe és témája: A digitális coaching és lehetőségei Z generációs kliensekkel. Az elmúlt évek világjárványa miatt kiugróan megnőtt a digitális tér használata mind a munka, mind a segítő szakmák világában. A hosszan tartó krízishelyzet, globális pandémia, Ukrán-Orosz konfliktus folyamatos stresszt jelentett az emberek számára, szociális és munkakapcsolataik sok esetben a digitális térre redukálódtak, mely felgyorsított a digitális társadalom változásait. Ezek a dolgok magukkal vonták a segítő szakmák digitális térbe helyezését. Jelenleg a munkapiacra belépők jelentős része a Z generációs fiatalokból kerül ki, illetve munkám során is főleg velük foglalkozom. Innen jött dolgozatom témájának választása. Szakdolgozatom esszé jellegű dolgozat, melyben az elméleti hátterek feltárása után 3 esettanulmányon keresztül szeretném bemutatni a coaching, azon belül is a Brief coaching folyamatokat. Dolgozatom elméleti részében írok a coaching eredetéről és történetéről, mind a világban, mind pedig magyarországi viszonylatokban. Részletesen taglalom a coaching különböző csoportosításait, kitérek az emberi kommunikációra és röviden bemutatom annak fejlődését és változásait a digitális térben. Eddigi tapasztalataim és kliensem igényeit figyelembe véve, számomra a Brief coaching folyamata vált be a legjobban. A Brief coaching során minden olyan kritérium teljesül, mely számomra prioritást élvez. Ezek pedig: a lehető legkevesebb ülésalkalmat kíván, sikeressége és haszna a rövid folyamat ellenére magas, az online térben jól alkalmazható, mivel nem használ vizuális elemeket, folyamata a verbalitásra korlátozódik. A szakirodalom és az esettanulmányok alapján arra a megállapításra jutottam, hogy a Brief coaching a digitális térben a vizsgált korcsoporttal megfelelően működik. Hatékonyságát és után követhetőségét a későbbiekben empirikus adatokkal is szeretném alátámasztani, melyre jelenleg a tárgyi és humán erőforrások nem állnak rendelkezésre. Az empirikus adatok feldolgozása segítene a Brief coaching azon hiányosságán, hogy tényleges diagnosztikus módszerrel nem rendelkezik, hiszen a problémákkal foglalkozik. A sikeres empirikus vizsgálat alátámaszthatja majd a módszer hatékonyságának tényleges mérését, ezáltal segítve annak széleskörű elterjedését, az orvosi modellt követő egészségügyi és segítő szolgáltatásokban.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

business coach

A képzés szintje

szakirányú továbbképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fekete Fanni
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Jármai Erzsébet Mária, Dr.
Belső
főiskolai tanár; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ

Mű típusa: záródolgozat (felsőoktatási szakképzés)
Kulcsszavak: Brief coaching, coaching, digitális, esettanulmány, online, online kommunikáció, Z generáció
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 29 Jún 2022 11:59
Utolsó módosítás: 29 Jún 2022 11:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet