Tóth Richárd Ferenc (2022) Digitális coaching és lehetőségei Z generációs kliensekkel. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
tóth_richárd_ferenc_2022máj.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (634kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom címe és témája: A digitális coaching és lehetőségei Z generációs kliensekkel. Az elmúlt évek világjárványa miatt kiugróan megnőtt a digitális tér használata mind a munka, mind a segítő szakmák világában. A hosszan tartó krízishelyzet, globális pandémia, Ukrán-Orosz konfliktus folyamatos stresszt jelentett az emberek számára, szociális és munkakapcsolataik sok esetben a digitális térre redukálódtak, mely felgyorsított a digitális társadalom változásait. Ezek a dolgok magukkal vonták a segítő szakmák digitális térbe helyezését. Jelenleg a munkapiacra belépők jelentős része a Z generációs fiatalokból kerül ki, illetve munkám során is főleg velük foglalkozom. Innen jött dolgozatom témájának választása. Szakdolgozatom esszé jellegű dolgozat, melyben az elméleti hátterek feltárása után 3 esettanulmányon keresztül szeretném bemutatni a coaching, azon belül is a Brief coaching folyamatokat. Dolgozatom elméleti részében írok a coaching eredetéről és történetéről, mind a világban, mind pedig magyarországi viszonylatokban. Részletesen taglalom a coaching különböző csoportosításait, kitérek az emberi kommunikációra és röviden bemutatom annak fejlődését és változásait a digitális térben. Eddigi tapasztalataim és kliensem igényeit figyelembe véve, számomra a Brief coaching folyamata vált be a legjobban. A Brief coaching során minden olyan kritérium teljesül, mely számomra prioritást élvez. Ezek pedig: a lehető legkevesebb ülésalkalmat kíván, sikeressége és haszna a rövid folyamat ellenére magas, az online térben jól alkalmazható, mivel nem használ vizuális elemeket, folyamata a verbalitásra korlátozódik. A szakirodalom és az esettanulmányok alapján arra a megállapításra jutottam, hogy a Brief coaching a digitális térben a vizsgált korcsoporttal megfelelően működik. Hatékonyságát és után követhetőségét a későbbiekben empirikus adatokkal is szeretném alátámasztani, melyre jelenleg a tárgyi és humán erőforrások nem állnak rendelkezésre. Az empirikus adatok feldolgozása segítene a Brief coaching azon hiányosságán, hogy tényleges diagnosztikus módszerrel nem rendelkezik, hiszen a problémákkal foglalkozik. A sikeres empirikus vizsgálat alátámaszthatja majd a módszer hatékonyságának tényleges mérését, ezáltal segítve annak széleskörű elterjedését, az orvosi modellt követő egészségügyi és segítő szolgáltatásokban.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
szakirányú továbbképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | záródolgozat (felsőoktatási szakképzés) |
---|---|
Kulcsszavak: | Brief coaching, coaching, digitális, esettanulmány, online, online kommunikáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 29 Jún 2022 11:59 |
Utolsó módosítás: | 29 Jún 2022 11:59 |
Actions (login required)
Tétel nézet |