Robotok gyakorlati alkalmazása a moziban

Kenyeres Krisztián (2022) Robotok gyakorlati alkalmazása a moziban. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of kenyeres_krisztián_2022máj.pdf] PDF
kenyeres_krisztián_2022máj.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Az egyetemi tanulmányaim részeként a szakmai gyakorlatomat a Cinema City Zalaegerszegen található mozijában töltöttem el, ahol volt alkalmam mélyrehatóbban belelátni és megtapasztalni egy mozi mindennapi működését. Amikor eljött a szakdolgozati témaválasztás ideje, nem is volt kérdés számomra, hogy témám alapjául is a szakmai gyakorlati helyem nyújt majd alapot. Tanulmányaim során a robotizációt tartottam az egyik legérdekesebb témakörnek, és úgy gondolom, hogy ezt nagyszerűen össze lehet kapcsolni a mozival azáltal, hogy megvizsgálom, milyen lehetőségek rejlenek az önkiszolgáló technológiák bevezetésében, amelyeket eddig többségében nem alkalmazott a Cinema City a mozijaiban. Manapság egyre több területen találkozhatunk alkalmazott önkiszolgáló technológiával, melynek segítségével a vásárlók saját maguk végezhetnek el olyan szolgáltatáselemeket, amelyek elvégzéséhez korábban egy ott dolgozó alkalmazott közreműködését kellett volna igénybe venniük. A mozik esetében ilyen lehetne a jövőben például a jegyvásárlás önkiszolgáló kioszkokon keresztül. (Kenesei, Cserdi, 2018) Szakdolgozatomban arra irányul a kutatásom, hogy a Cinema City nézőközönsége milyen módon viszonyulna az önkiszolgáló technológia bevezetéséhez a mozikban, ez milyen módon változtatná meg a véleményüket a moziról, ez milyen előnyökkel és hátrányokkal járhatna mind a közönség, mind pedig a mozi üzemeltetői számára. Dolgozatomban továbbá szándékomban áll rávilágítani arra is, hogy a robotizáció fejlődésével milyen fajta változások következhetnek be a munkaerőpiacon a jövőben. Szerettem volna megismerni a kutatók jelenlegi álláspontját a témában, megtudni, van-e eltérés vagy egyezés a véleményeik között. Szekunder kutatásom során a témakört boncolgató hazai és külföldi könyveket és folyóiratban megjelent cikkeket vizsgáltam meg, majd erre alapozva primer kutatásom részeként egy kérdőíves felmérést végeztem annak érdekében, hogy felmérjem az általános vélekedést a témával kapcsolatban. A kérdőívet online csatornákon keresztül juttattam el a potenciális kitöltők részére. Népszerűsítését különböző Facebook csoportokban végeztem, hogy minél szélesebb körben érjem el a potenciális kitöltőket. Kérdőívemre végül összesen 202 válasz érkezett be a megadott határidőig. A minta a vizsgált jellemzők szempontjából nem tekinthető sem reprezentatívnak, sem véletlenszerűnek az adatok összegyűjtésének módja okán, éppen ezért az ebből levont következtetések érvényét fontos, hogy csak fenntartásokkal kezeljük. Az általam szerkesztett kérdőívet kitöltők válaszaiból az rajzolódott ki, hogy különösebb hatása nem lenne az önkiszolgáló berendezések bevezetésének abból a szempontból, hogy milyen gyakran látogatná valaki a mozit. Vizsgálataim alapján nincs kapcsolat a moziba járási gyakoriság és más tényező – életkor, nem, lakóhely. Az viszont kirajzolódott, hogy a kitöltők többsége inkább a hibrid szerkezetnek örülne, tehát a meglévő pénztárak és büfék kiegészülését önkiszolgáló berendezésekkel fogadnák inkább jobb szívvel. Véleményem szerint kezdetben az önkiszolgáló berendezéseknek inkább az ügyfélélmény növelése lenne a legnagyobb előnye, sem mint a költségek csökkentése, hiszen, ahogy több tanulmányban is leírták, nem feltétlenül javasolt drasztikusan megvonni az ügyfelektől a választás lehetőségét, hiszen ez is negatív tapasztalatokhoz vezethet. Az ilyesfajta technológiai újítások az ügyfélélmény növelése által hosszabb távon a vásárlói hűség egyik támogató tényezőjévé léphetnek elő. Szerintem már a közeljövőben megvalósulhatna az, hogy a már meglévő infrastruktúrát, vagyis az emberi munkaerőt önkiszolgáló lehetőségek egészítsék ki. Persze nem is kell egyszerre mindent bevezetni, lehet ezt lépcsőzetesen is megoldani.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Informatikai Rendszerek és Alkalmazásai Tanszék

Szak

gazdaságinformatikus

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Smalekker Beáta
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szűcs Judit, Dr.
Belső
adjunktus; Informatikai Rendszerek és Alkalmazásai Tanszék; GKZ

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: Cinema City, innováció, Kioszk rendszer, mozi, önkiszolgáló rendszerek, robotika - robotizáció - robotok, robotika - robotizáció - robotok, SST, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 29 Jún 2022 11:59
Utolsó módosítás: 29 Jún 2022 11:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet