Somogyi Judit (2022) A coaching szerepe a dolgozói élmény megteremtésében és a dolgozók megtartásában. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
somogyi_judit_2022máj.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (928kB) |
Absztrakt (kivonat)
A mai világban a dolgozói élmény megteremtése és ezzel a dolgozók hosszútávú elköteleződése nagyon fontos. HR-esként pontosan tisztában vagyok azzal, hogy sokszor mennyire nehéz ezen a két területen jól teljesíteni. A COVID óta már mások a HR trendek és nem a bér a legfontosabb motivációs tényező egy dolgozó életében. Sokkal inkább a mentális egészség, a hibrid munkavégzés és a segítő szándékú odafigyelés, amit értékelnek és el is várnak manapság az emberek. Dolgozatom célja, hogy megvizsgáljam, mi a fontos a dolgozóknak, hogyan lehet megteremteni a dolgozói élményt illetve hogyan lehet őket hosszú távon elkötelezni, motiválni és ez hogyan függ – egyáltalán összefügg-e – a coaching szakterületével. Jelenleg HR Vezetőként dolgozom egy külföldi tulajdonban levő 350 fős olasz elektronikai vállalatnál. Nap, mint nap jönnek be hozzám kiégett és rosszkedvű munkavállalók arról panaszkodva, hogy mennyire elegük van és le akarnak számolni. Ezt a trendet szeretném megállítani és valami újat vinni a vállalat életébe, és szervezeti kultúrájába, valamint megismertetni a dolgozókkal a coachingot. Dolgozatom fő részei az alábbiak: 1. Dolgozói élmény; 2. Munkáltatói márkaépítés; 3. Kiégés és annak hatása egy dolgozóra, szakmai karrierjére; 4. Generációk és generációs különbségek; 5. A coaching mint új eszköz a HR-esek kezében; 6. Konkrét coaching ülések egy dolgozóval; 7. Hogyan fogom tudni beépíteni a coachingot a HR osztály alapműködésébe? Dolgozatom alapgondolata az, hogy hogyan is tudjuk megtartani a dolgozókat hosszú távon és segíti-e a munkavállalói elköteleződést a coaching? Boncolgattam a dolgozói élményt, a kiégést, egy dolgozó visszapótlásának költségeit, generációs különbségeket és azok előnyeit, hátrányait. Az elkötelezett dolgozók lelkesebbek és kutatások bizonyítják, hogy a produktivitásuk magasabb. Sok fejezetben visszaköszön a coaching mint új izgalmas és egyre divatosabb eszköz. Mert mit is teremt meg a coaching egy munkahelyen? A dolgozói élményt. És miért is jó, ha megteremtjük a dolgozói élményt? Mert sokáig ott fognak dolgozni az emberek és a szaktudás a vállalaton belül marad. Mert a vállalat ahol dolgozunk híres lesz és mindenki nálunk akar majd dolgozni. A coachingot, mint lehetséges eszközt a dolgozók hosszútávú elköteleződéséhez az egyik kollégámmal kezdtem el jelenlegi munkahelyemen. A dolgozó lelkivilágát kérdőíves módszerrel térképeztem fel az első coaching ülés előtt, majd utána is. A két kérdőív közötti eredmény, írásos megszólalás, tisztán mutatja azt, hogy a coaching segíti a dolgozói elköteleződést és segíti a helyes irányba terelni a dolgozót. Nagyon jó érzés volt segíteni valakinek úgy, hogy gyakorlatilag ő hozta meg a döntéseket én csak rávezettem a helyes útra. Mindenképpen szeretném folytatni ezt a trendet és egyre több dolgozóval, vezetővel megismertetni ezt az eszközt. Ezen kívül mi is lenne a hosszútávú célom? Évek múlva amikor megkérdeznek egy dolgozót, hogy ismer-e engem, jó lenne azt hallani; „igen, gyakorlatilag ő vezetett rá a helyes útra mint munkahelyi coach és nála emberségesebb vezetőt nem ismerek”. Nekem ez lenne a legfantasztikusabb, szívet melengető mondat, amit hallani szeretnék egy dolgozó szájából.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
szakirányú továbbképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | záródolgozat (felsőoktatási szakképzés) |
---|---|
Kulcsszavak: | coaching, Dolgozói élmény, generációk - nemzedékek, kiégés - burnout, multigenerációs csapatok, vállalati brand |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 29 Jún 2022 11:59 |
Utolsó módosítás: | 29 Jún 2022 11:59 |
Actions (login required)
Tétel nézet |