Martincsevicsné Jenei Gizella (2022) A coaching szerepe a személyes brandépítésben. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
martincsevicsné_jenei_gizella_2022máj.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Személyes brandépítéssel korábbi vállalkozásomnak köszönhetően saját tapasztalatokkal is rendelkezem. 8 éven keresztül vezettem hidegen sajtolt olajokat készítő vállalkozásunkat. Olajainkat kezdetben offline értékesítettük, de rá kellett jönnünk, hogy az online marketing eszközeinek felhasználásával sokkal több emberhez érhetünk el, így vállalkozásunk hatékonyabban működhet. Az online jelenlétünk megtervezése során kiemelt figyelmet fordítottam arra, hogy a leendő vásárlók pontosan tudják, hogy kik vagyunk, milyen terméket, milyen alapanyagból és hogyan készítünk, és termékeinkkel milyen problémát szeretnék megoldani. Nem csupán beszéltem ezekről a dolgokról, hanem vizuálisan is megmutattam az érdeklődőknek. A pozícionálás során nem az olcsó árra törekedtem, hanem az értékek hangsúlyozására. Először akkor tapasztaltam meg a személyes márka erejét, amikor egy vásárlónk azzal keresett meg, hogy látja, hogy nem mi vagyunk a legolcsóbbak, de ő úgy gondolja, hogy a mi személyünk és mindaz, amit a honlapon lát, neki garancia arra, hogy a termék valóban jó. A vállalkozásunkat azóta abbahagytuk, de nem szerettem volna, ha a megszerzett tudásom kárba vész. Így kerültem a business coach képzésre. Szerettem volna coachinggal kiegészíteni a meglévő ismereteimet és így segíteni a kisvállalkozásoknak személyes brandjük építésében. A képzés során, amikor azt tanultuk, hogy a coach nem adhat tanácsot, elbizonytalanodtam. Nem értettem, hogy hol lesz nekem helyem coachként a személyes brandépítés folyamatában, ha a korábbi tapasztalataimat nem adhatom át. Ezért is határoztam el, hogy szakdolgozatomban arra keresem a választ, hogy coachként hol vehetek részt a személyes brandépítésben, illetve fenntartható-e a brandépítés folyamata a coaching lezárása után. Korábbi tapasztalataim azt mutatták, hogy a kisvállalkozók esetében a fejlődés egyik akadálya a brandüzenet hiánya lehet, ezért azt is megvizsgáltam, hogy az érintett alanynál is fennáll-e ez a probléma. Ahogy bővült a coach tudásom rájöttem, hogy nagyon is van helye a coachingnak ebben a folyamatban. Sőt, megkockáztatom azt is, hogy szinte létfontosságú egy coach segítsége ahhoz, hogy erős személyes brandet építsünk. Szakdolgozatomban mindezt egy valós coaching folyamat elemzése során be is mutatom. A coachee egy sportcoach volt, aki azzal keresett meg, hogy szeretne főállású coach lenni, ehhez azonban ismertebbé kell válnia, amit szerinte csak úgy érhet el, ha egyre több felületen megjelenik és kommunikál, de fogalma sincs arról, hogy mit írjon. Ez feszültséggel tölti el. A dolgozatban ülésről ülésre beavatom az olvasót abba a folyamatba, hogyan határozta meg a coachee, hogy egy brandüzenetre van szüksége, és milyen lépéseket tett azért, hogy ez a célja teljesüljön. A felhasznált eszközök között volt kérdés, kérdőív, meghatározó események összegyűjtése, példaképek keresése, személyes értékek és énötvözet megfogalmazása egyaránt. A coaching folyamat eredményesnek bizonyult. Igazolást nyert, hogy a brandüzenet hiánya a vizsgált alanynál is akadályozta a fejlődést, hiszen enélkül nem tudta pontosan megfogalmazni, hogy miről kommunikáljon, így nem tudta megtalálni az ideális ügyfeleit sem. Miután ezt megfogalmazta, már más szemmel tudott nézni a vállalkozására, és meg tudott fogalmazni olyan rövid és hosszútávú terveket, amelyek vállalkozása fejlődését elősegítik. A másik kérdést is sikerült megválaszolnom, így az olvasó pontosan láthatja, hogy a coachnak és a coachingnak valóban van szerepe a személyes brandépítésben, sőt, szinte nélkülözhetetlen egy erős személyes brand felépítésében az, hogy coach segítségével egy másik perspektívából is megvizsgáljuk önmagunkat és a vállalkozásunkat. A dolgozat olvasása után arra is rálátása lesz az olvasónak, hogy a személyes brandépítés folyamatát a coachee hogyan tudja önállóan is továbbvinni, valamint a brandüzenetnek köszönhetően hogyan tudja növelni a számára ideális ügyfelek számát, amely szükséges ahhoz, hogy főállású coachként dolgozhasson.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
szakirányú továbbképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | záródolgozat (felsőoktatási szakképzés) |
---|---|
Kulcsszavak: | márkaépítés - brandépítés, coaching, énmárka, fejlődés, személyes brand, vállalkozás - vállalat |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 29 Jún 2022 11:58 |
Utolsó módosítás: | 29 Jún 2022 11:58 |
Actions (login required)
Tétel nézet |