Nagy Krisztina (2022) A bankszektor digitalizációja. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
nagy_krisztina_2022máj_titkos.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 28 Április 2027. Download (1MB) |
|
PDF
nagy_krisztina_2022máj_embargó_engedély.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (563kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom témájául két okból választottam a bankszektor digitalizációját. Egyrészről gyakorlati időmet egy bankban töltöttem kkv területen, így beleláthattam a bankok rendszereibe. Másrészről pedig a koronavírus miatt a digitális fejlődés jelentős mértékben felgyorsult a bankszektorban, hiszen az ügyfelek zavartalan kiszolgálása a pandémiás időszak alatt sem állhatott le. Dolgozatom célja, hogy bemutassam, hogy a magyarországi nagyobb hitelintézetek milyen fejlesztéseket vezettek be a vírus idején. Kitérek a home office bevezetésére annak előnyeire és hátrányaira is. Bár a bankszektor több évnyi fejlődést haladt előre a koronavírusnak köszönhetően, az MNB szerint, még mindig van hová fejlődni. Ennek érdekében egy ajánlat csomagot dolgozott ki a digitalizáció fejlesztésére, amelyből 11 pontot sorolok fel. Mivel a digitalizációs fejlesztések miatt az emberek többsége online intézi bankügyeit, így az internetes csalások száma is megnőtt. Ezek fajtáiról írok bővebben, amelyek az SMS, a telefonhívás, és a weboldal/e-mail. Felsorolom, hogy hogyan lehet megelőzni azt, hogy online csalás áldozatai legyünk, illetve, hogy milyen eszközök vannak arra, hogy felismerjünk egy potenciális csalást. Végül pedig egy kutatást végeztem kérdőív segítségével a banki dolgozók körében annak felmérése céljából, hogy mennyire hatott a munkakörülményeikre a koronavírus megjelenése. Összességében elmondható, hogy a vírus megjelenése előtt a bankok kis százalékban kínálták fel az otthoni munkavégzés lehetőségét, ám ez a pandémiés helyzetnek köszönhetően megváltozott és a munkavállalók nagy százalékban éltek a home office lehetőségével. Annak ellenére, hogy a különböző munkakörökből adódóan voltak, akik a vírus megjelenése előtt is kevés ügyféllel találkoztak naponta, a pandémiás helyzet tovább csökkentette ezt a számot. Bár az ügyfelek a dolgozók tapasztalatai alapján elégedettek a bankok online felületeivel és mobil applikációival, a fontosabb ügyek elintézésében továbbra is igénylik a bankfiókban történő személyes megjelenést. A banki dolgozók nagyon elégedettek voltak a bankok intézkedéseivel a koronavírus ideje alatt és a felgyorsult digitalizáció ellenére sem tartanak attól, hogy egyszer majd nem lesz szükség a munkájukra.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Informatikai Rendszerek és Alkalmazásai Tanszék
Szak
A képzés szintje
felsőoktatási szakképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | záródolgozat (felsőoktatási szakképzés) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank - bankügy, digitalizálás - digitalizáció, digitális fejlődés, otthoni munkavégzés - home office, pénzintézet - hitelintézet, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 29 Jún 2022 11:58 |
Utolsó módosítás: | 29 Jún 2022 11:58 |
Actions (login required)
Tétel nézet |