A bankszektor digitalizációja

Nagy Krisztina (2022) A bankszektor digitalizációja. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of nagy_krisztina_2022máj_titkos.pdf] PDF
nagy_krisztina_2022máj_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 28 Április 2027.

Download (1MB)
[thumbnail of nagy_krisztina_2022máj_embargó_engedély.pdf] PDF
nagy_krisztina_2022máj_embargó_engedély.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (563kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témájául két okból választottam a bankszektor digitalizációját. Egyrészről gyakorlati időmet egy bankban töltöttem kkv területen, így beleláthattam a bankok rendszereibe. Másrészről pedig a koronavírus miatt a digitális fejlődés jelentős mértékben felgyorsult a bankszektorban, hiszen az ügyfelek zavartalan kiszolgálása a pandémiás időszak alatt sem állhatott le. Dolgozatom célja, hogy bemutassam, hogy a magyarországi nagyobb hitelintézetek milyen fejlesztéseket vezettek be a vírus idején. Kitérek a home office bevezetésére annak előnyeire és hátrányaira is. Bár a bankszektor több évnyi fejlődést haladt előre a koronavírusnak köszönhetően, az MNB szerint, még mindig van hová fejlődni. Ennek érdekében egy ajánlat csomagot dolgozott ki a digitalizáció fejlesztésére, amelyből 11 pontot sorolok fel. Mivel a digitalizációs fejlesztések miatt az emberek többsége online intézi bankügyeit, így az internetes csalások száma is megnőtt. Ezek fajtáiról írok bővebben, amelyek az SMS, a telefonhívás, és a weboldal/e-mail. Felsorolom, hogy hogyan lehet megelőzni azt, hogy online csalás áldozatai legyünk, illetve, hogy milyen eszközök vannak arra, hogy felismerjünk egy potenciális csalást.  Végül pedig egy kutatást végeztem kérdőív segítségével a banki dolgozók körében annak felmérése céljából, hogy mennyire hatott a munkakörülményeikre a koronavírus megjelenése. Összességében elmondható, hogy a vírus megjelenése előtt a bankok kis százalékban kínálták fel az otthoni munkavégzés lehetőségét, ám ez a pandémiés helyzetnek köszönhetően megváltozott és a munkavállalók nagy százalékban éltek a home office lehetőségével. Annak ellenére, hogy a különböző munkakörökből adódóan voltak, akik a vírus megjelenése előtt is kevés ügyféllel találkoztak naponta, a pandémiás helyzet tovább csökkentette ezt a számot. Bár az ügyfelek a dolgozók tapasztalatai alapján elégedettek a bankok online felületeivel és mobil applikációival, a fontosabb ügyek elintézésében továbbra is igénylik a bankfiókban történő személyes megjelenést. A banki dolgozók nagyon elégedettek voltak a bankok intézkedéseivel a koronavírus ideje alatt és a felgyorsult digitalizáció ellenére sem tartanak attól, hogy egyszer majd nem lesz szükség a munkájukra.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Informatikai Rendszerek és Alkalmazásai Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

felsőoktatási szakképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Horváth Gábor
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szűcs Judit, Dr.
Belső
adjunktus; Informatikai Rendszerek és Alkalmazásai Tanszék; GKZ

Mű típusa: záródolgozat (felsőoktatási szakképzés)
Kulcsszavak: bank - bankügy, digitalizálás - digitalizáció, digitális fejlődés, otthoni munkavégzés - home office, pénzintézet - hitelintézet, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 29 Jún 2022 11:58
Utolsó módosítás: 29 Jún 2022 11:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet