Marketing, avagy egy hazai futball klub stratégiája

Károly Anna Dominika (2022) Marketing, avagy egy hazai futball klub stratégiája. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of károly_anna_dominika_2022máj.pdf] PDF
károly_anna_dominika_2022máj.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Minden szegmentumot figyelembevéve bátorkodom kijelenteni, hogy egy magyaroroszági sportklub életében a marketing-kommunikáció feladatköre rengeteg tényezőből áll össze, és elengedhetetlen minden lépés alapos időbeli és anyagi előre megtervezése. Egyaránt figyelni kell a szurkolói / fogyasztói igényekre, az árak megfelelő kialakítására, az innovatív termékek fejlesztésére, a mérkőzések lebonyolításának tökéletességére, a megfelelő reklámstratégiai lépésekre, a játékospiac alakulására, és még sorolhatnánk. A szurkolói élmény ezekből a sokrétű komponensekből áll össze, kiemelt figyelmet kap az emberi tényező, amely közvetlenül hat a mérkőzésre kilátogatóktól. Napjainkban rengeteg kommunikációs felület áll rendelkezésünkre, amelyekkel a szurkolók is jobban tudnak azonosulni a klubhoz, és nekik is könnyebb a kommunikáció a drukkerek felé. Ebben kulcsszerepet kapnak a Social Média felületek és azok eltérő tartalmi igényei, van olyan, ahol a nézettséget a vicces és érdekes tartalmak jelentik, és akad olyan is, amely megköveteli a komolyabb hangvételt. A játékosokra és a csapatra épülő marketing az alapja a szervezet reklámtevékenységének, hiszen a leghitelesebb promóciót tudják nyújtani – a vásárlók látják, és el is hiszik nekik, hogy a termékek minősége kifogástalan. Azonban a reklámcélú „felhasználásuk” rengeteg fogyasztói igénynek kell, hogy megfeleljen, főként kiemelném a csapat sikeres szereplését a bajnoki kiírásban. Egy szó, mint száz, kétségkívül a ZTE FC marketingrészlege mindent megtesz annak érdekében, hogy a klub és a csapat egyaránt sikeres és népszerű legyen, akár országos viszonylatban is. Folyamatos reklámtevékenységükkel és termékfejlesztéseikkel törekednek a fogyasztói igények minél alaposabb kielégítésére, és a szurkolói élmény maximalizálására. Ezenfelül minden évben színes programokkal igyekeznek a drukkerek kedvére tenni, és motiválni őket arra, hogy minél több alkalommal látogassanak ki a sporteseményekre buzdítani a kék-fehér gárdát. Azt hiszem, ennél többet aligha kérhetnének a klub szimpatizánsai.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

pénzügy és számvitel

A képzés szintje

felsőoktatási szakképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Léczfalvi Szabolcs
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Márkus Mónika
Belső
tanársegéd; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ

Mű típusa: záródolgozat (felsőoktatási szakképzés)
Kulcsszavak: árbevétel, labdarúgás, marketingkommunikáció, pénzügyi veszélyek, sportfinanszírozás, sportmarketing, szponzorálás, társasági adó (tao), Zalaegerszegi TE FC, ZTE (Zalaegerszeg)
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 29 Jún 2022 11:58
Utolsó módosítás: 29 Jún 2022 11:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet