"Fókuszban az ember" - A jövő kihívásai és megoldásai a HR területén

Szarka Szilvia (2022) "Fókuszban az ember" - A jövő kihívásai és megoldásai a HR területén. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of szarka_szilvia_2022jan_titkos.pdf] PDF
szarka_szilvia_2022jan_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 10 Január 2032.

Download (2MB)
[thumbnail of szarka_szilvia_embargó kérelem.pdf] PDF
szarka_szilvia_embargó kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (119kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom célja, hogy feltérképezzem azokat a módszereket, eszközöket, gyakorlatokat, amelyekkel egy vállalat vezetősége képes lehet munkavállalóit bevonzani, illetve hosszú távon elkötelezetté tenni a vállalati célok elérése érdekében. A XXI. század legnagyobb kihívása a vállalkozások számára: a globális versenyképesség.  A szervezeteknek rendkívüli kihívásokkal kell szembenézniük, amelyek nagy hatással vannak eredményességükre, termelékenységükre. Ebben a gyorsan változó, kiszámíthatatlan és egyre bonyolultabb üzleti helyzetekben, globális szinten végbemenő folyamatokban a vállalkozásoknak képesnek kell lenniük azonnali és önálló döntéseket hozni. A hagyományos vezetési módszerek - amely során a felső vezetés meghatároz egy stratégiát, majd számonkéri az eredményt - a legtöbbször nem elég hatékonyak és kevés lehetőséget adnak a szükségessé váló rugalmas változtatásokra. Az egyre nagyobb horderejű munkaerőpiacot befolyásoló kihívások (megfelelő minőségű és mennyiségű munkaerő megszerzése, megtartása, munkaerő-elvándorlás csökkentése, munkavállalók belső motivációjának, elköteleződésének növelése, munka-magánélet egyensúlyának megteremtése, belső szervezeti problémák elkerülése, stb.) óhatatlanul új és korszerű vezetési elveket és szemléletet kívánnak, egyre nagyobb szerepet szánva a HR-nek, mint stratégiai partnernek. Az emberi tényező oly módon felértékelődött a szervezetek életében, hogy jelentős szerepet játszik a vállalatok versenyképességének megszerzésében és fenntartásában, valamint megújuló képességében. Az EMBER, aki a tudás, képesség, tapasztalat és szakértelem hordozója és aki ebben a felgyorsult, digitalizált világban – a munkaerőpiacon zajló események tükrében - „különleges erejét” tudatosabban felhasználva hozza meg döntéseit. Mindez abban nyilvánul meg, hogy egyre nagyobb igény jelentkezik az egyén részéről, hogy támogatást, lehetőséget kapjon a fejlődésre, ötletei, gondolatai megvalósítására, teret kapjon a kreativitása, csökkenjen a hierarchikus kiszolgáltatottság érzése, a közösséghez tartozás érzése ezzel szemben növekedjen és úgy tekinthessen a vállalkozás eredményességére, sikerére, hogy abban ő is nagy részt vállal. Különösen az új generáció (Y, Z) számára fontos a megnyerő munkáltatói márka, a munkáltató által kínált munkavállalói élmények széles tárháza, a szervezet etikus, környezettudatos működése, társadalmi szerepvállalása. Kutatásomban arra kerestem a választ, hogy a COACHING SZEMLÉLETŰ MEGKÖZELÍTÉS képes-e megoldást nyújtani az előbb felsorolt elvárásokra, illetve milyen új lehetőségek kínálkoznak ezen szemléletmód, hozzáállás elsajátításával a vállalkozások számára. Egy adott vállalkozás HR gyakorlatán keresztül vetettem össze, hogy napjaink globalizált, kihívásokkal teli üzleti világában a lehetséges stratégiai lépések és a mindennapi gyakorlatban megvalósuló cselekvési tervek között milyen szintű az összhang. Szakdolgozatomban ismertetett programok mind-mind olyan gyakorlatok, amelyben a coaching szemlélet teljes mértékben jelen van, hiszen a vállalkozás törekvései fókuszában a munkavállaló, mint EMBER áll. Ebben a közegben a munkatársak megbecsültté, lojálissá, a társadalom számára építő, hasznos tagjává válhatnak, illetve a leendő munkatársaknak vonzóvá teszi a céget. Megerősítve az adott cég HR területén tapasztaltakat, 9 különböző területen tevékenykedő, több éves szakmai múlttal rendelkező HR vezetővel folytatott mélyinterjúimat hasonló következtetésekkel zártam, érintve a coaching szemléletű vezetés előnyeit és buktatóit is. Összességében úgy gondolom, hogy a jövő vezetőinek, HR szakembereinek közös feladata, hogy minél nagyobb hangsúlyt fektessenek azon módszerek, eszközök, gyakorlatok megtalálására, amelyeknek fókuszában az alkalmazottak magas szintű elköteleződése áll.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

business coach

A képzés szintje

szakirányú továbbképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné dr. Lendvai Marietta
Belső
főiskolai docens; Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Tóth Szilvia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: emberi erőforrás - munkaerő - humán erőforrás - HR, humán erőforrás stratégia, IMS Connector Systems Kft. (Sopron), interjú, személyügy, üzleti coaching, wellbeing
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 09 Már 2022 14:27
Utolsó módosítás: 26 Ápr 2022 09:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet