Társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság az OTP Bank gyakorlatában

Ragán Adrienn (2021) Társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság az OTP Bank gyakorlatában. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of ragán_adrienn_2021jan.pdf] PDF
ragán_adrienn_2021jan.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja, hogy bemutassam a vállalati társadalmi felelősségvállalás és a fenntartható fejlődés főbb fogalmait, majd kialakulását és elterjedését a magyar gazdaságban. Pozitív példákat kerestem arra vonatkozóan, hogy a magyar vállalatok milyen szervezetekhez tudnak segítségért fordulni amennyiben kérdésük, elakadásuk van a CSR szemlélet megvalósításával kapcsolatban. Kerestem a választ arra a kérdésre, hogy egy bank milyen felelős tevékenységekkel tud hozzájárulni társadalmunk fenntartható fejlődéséhez, így a Magyar Nemzeti Bankra majd a legnagyobb hazai bankra, az OTP-re szűkítettem a kutatást. A dolgozatom első fejezetéből kiderül, hogy a CSR témaköre komplex és szerteágazó, a szervezeti kultúra alapjaiba beépítve érhető el nagyfokú eredményesség a megvalósításában. A CSR nemcsak belső, hanem a külső érintettekkel is szoros együttműködésen alapszik és hosszú távon értelmezhető. Globális szinten kihívást jelent a menedzselése. A vállalatirányítók felelőssége megkérdőjelezhetetlen hiszen ők fektetik le vállalkozásuk stratégiai alapjait. Fontosnak tartom, hogy a CSR népszerűsítésekor szükséges hangsúlyozni azt, hogy a profit elérése és a felelős vállalatirányítás valamint a valódi értékteremtés nem zárják ki egymást. Továbbá azt is, hogy egy jó CSR stratégiából versenyelőny is kovácsolható olyan formában, hogy a vállalat teljes működésébe beépül a szemlélet. Kiderült számomra, hogy nagyon fontos a fogyasztók témában való tájékozottságának növelése és a felelős fogyasztásra történő nevelés már gyermekkortól, hiszen a fogyasztók jelentős befolyást gyakorolhatnak a vállalatokra. Dolgozatom 3. fejezetében az OTP Bank Nyrt. társadalmilag felelős stratégiáját és tevékenységeit fejtettem ki. Ebből jól látható, hogy a bank kiemelkedő módon építette bele stratégiájába a felelősségvállalás és fenntarthatóság elemeit. Beigazolódott, hogy nemcsak a termelő vállalatok, hanem a bankszektor is jelentős mértékben hozzá tud járulni a Felelős Fenntartható Célok (SDK-k) megvalósulásához. Áttekintettem azt, hogy az OTP milyen tevékenységekkel járul hozzá ehhez. Például, kiemelkedő tevékenységet folytat a pénzügyi edukáció terén. Nemcsak a gyermekekkel ismerteti meg a pénzügyi tudatosság fontosságát, hanem a felnőtt lakosság pénzügyi edukációjában is nagy szerepet játszik. Ezt követően, primer kutatásomból kiderült, hogy az ügyfeleket bankválasztásnál befolyásolja annak hírneve. A jó hírnév kiépítésében, az OTP bank megítélésében pedig szerepet játszik a CSR tevékenység is. Így bár közvetlenül egyáltalán nem, de közvetetten hozzájárulhat a CSR tevékenység az ügyfélszerzéshez. A felmérésben részt vevő ügyfelek pedig fontosnak tartják azt, hogy eljussanak hozzájuk az információk a bank ezen tevékenységeiről is, így érdemes a banknak közösségi médiák segítségével és reklámokon keresztül erősíteni ezt. Ezen kívül megemlíteném, hogy a bank egyik fő célja az ügyfelei elégedettségének növelése és a pozitív ügyfélélmény nyújtása. A legtöbb pozitív ügyfélélmény melyet példaként említettek a kitöltők, az ügyintézőknek volt köszönhető. Az ügyfelek és a tanácsadók közötti kapcsolat lényegesen befolyásolja a bankolás élményét. A bank munkavállalóival végzett interjúkból kiderült, hogy a dolgozók tisztában vannak azzal, hogy munkáltatójuk elkötelezett felelős munkáltató, valamint, hogy egyik legfontosabb célja az ügyfélelégedettség fenntartása és növelése. Továbbá a kapott válaszok rámutattak arra, hogy a tanácsadókat belső elkötelezettség hajtja munkájuk annak érdekében, hogy az ügyfeleknek valódi élmény legyen az OTP Bank ügyfélköréhez tartozni.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Jármai Erzsébet Mária, Dr.
Belső
főiskolai tanár; Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Kovács Rita
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: CSR stratégia, fenntartható fejlődés, fenntarthatóság, OTP Bank Nyrt., társadalmi felelősség - társadalmi felelősségvállalás, ügyfélelégedettség, ügyfélélmény
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 14 Szep 2021 10:09
Utolsó módosítás: 14 Szep 2021 10:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet