Samsung Experience márkabolt webshop megújításának folyamata és üzleti hatásai

Mónok Péter Bence (2021) Samsung Experience márkabolt webshop megújításának folyamata és üzleti hatásai. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of mónok_péter_bence_2021jan.pdf] PDF
mónok_péter_bence_2021jan.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of mónok_péter_bence_2021jan.pdf] PDF
mónok_péter_bence_2021jan.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

Az e-kereskedelem meghatározó szerepet tölt be a világ gazdaságában. Az internetet a világ népességének több, mint fele használja. Ez a használat nem csak üzenetek küldésére, videók megtekintésére vonatkozik, hanem az online kereskedelemre is. Míg 2017-ben az e-kereskedelem piaci részesedése alig haladta meg a 10,7%-ot, ez mára 16,1%-on áll és az elemzők szerint 2023-ra eléri a 22%-ot az online vásárlások aránya. Ezek az adatok egyértelművé teszik, hogy egy kereskedelmi cégnek nem csak ajánlott, hanem létfontosságú lehet egy webáruház létrehozása és üzemeltetése. A Samsung, mint a világ egyik legnagyobb mobiltelefon gyártója 2018-ban feladatot adott két disztribútor partnerének. Az eddigi elavult, rosszul konvertáló webshopjaikat modern megjelenésű, felhasználóbarát és üzletileg jól teljesítő weboldalra kell cserélniük. Az egyik disztribútorral közösen nekiálltunk elkészíteni ezt a webshopot. Egy webáruház fejlesztése nem egyszerű feladat, főleg annak tudatában, hogy nagyon magas forgalom és látogatószám várható, kis hibák sem férnek bele. A néhány hónapos fejlesztés három részre tagolható. Az első az előkészületek, ahol a teljes specifikációt átolvasva meghatározzuk a folyamatokat és pontos idő és költségkalkulációt végzünk. Ezután elkezdődhet a fejlesztés, amit ebben az esetben ismét három részre oszthattunk. Először a webshop alapjainak elkészítése a feladat, majd az előre meghatározott design elkészítése, végül a webáruház személyre szabása, ami magába foglalja a cég ERP rendszerének összekötését az oldallal, valamint az egyedi funkciók elkészítését. A fejlesztés végeztével az utolsó szakasz az utánkövetés és a karbantartás. Az utánkövetés üzletileg két részre bontható. Az egyik, a technikai vizsgálat, amivel a hibákat tudjuk javítani, optimalizálni lehet az oldalt, a másik pedig az üzleti vizsgálat, ahol különböző mutatószámok alapján lehet ellenőrizni az egyes marketingeszközök eredményességét.Természetesen egy webáruház üzemeltetése nem csak ennyiből áll. Kulcsfontosságú a marketing szerepe, ugyanis reklám nélkül elvesznénk a sok piaci szereplő között. A Samsung Experience Store megújult webáruházának marketingjét fontos folyamatosan elemezni, hogy a költségeket és a konverziókat kézben tudjuk tartani. A két év alatt hatalmas bevétel és látogatószám növekedést tudtunk elérni. Minden fontosabb marketing csatornán jelen van a bolt, mint például az Árukereső, a Facebook, vagy a Google találati listája. Szakdolgozatomban az egyes marketingeszközök teljesítményének változását elemzem, valamint javaslatokat teszek további fejlesztésekre, hogy a jövőben is növekedni tudjon a webáruház.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fehér Norbert
Belső
más oktató; Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Mészáros Márk
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - e-kereskedelem - online kereskedelem, márkabolt, e-marketing - elektronikus marketing - online marketing, Samsung, online üzlet - webáruház, webfejlesztés
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 14 Szep 2021 10:08
Utolsó módosítás: 14 Szep 2021 10:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet