Duális hallgatók értékteremtő ereje

Lucz Vanessza Benita (2021) Duális hallgatók értékteremtő ereje. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of lucz_vanessza_benita_2021jan.pdf] PDF
lucz_vanessza_benita_2021jan.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat fókuszterülete a duális gyakorlati képzés hatékonyságának vizsgálata, annak érdekében, hogy a vállalatnál töltött idő során a hallgató folyamatosan fejlődő pályán haladva, magasabb hozzáadott érték-szintet legyen képes elérni. A kutatásba az Autóipari Próbapálya Zala Kft-nél duális foglalkoztatásban résztvevő hallgatók kerültek bevonásra. A szekunder kutatás keretében bemutatom a duális képzés nemzetközi és hazai trendjeit, annak működését és rendszerét, majd az értékteremtési folyamatok megítélésére egy primer felmérés keretében fordultam az érintett hallgatókhoz. A hallgatói értékelőállítás számítása során hét olyan értékteremtési területet vettem figyelembe, amely alapján a hallgatói tevékenységek kategorizálhatók. Ezen hét szempont előzetes felmérés alapján került kiválasztásra. Minden területet kvantifikáltam, amely jól tükrözi a cég, valamint a hallgatók számára is az adott feladatkör relevanciáját. A hallgatók előre specifikált kód alapján kerültek csoportosításra az évfolyam és a vállalatnál eltöltött gyakorlati óraszám alapján, melynek célja, hogy minél szignifikánsabb megoszlásokat jelenítsek meg a fejlődési pályáját illetően. Megállapítottam, hogy a duális képzés napjainkban még nem teljeskörűen elérhető mindenki számára, hiszen részben korlátos mind a hallgatók, mind a vállalatok, mind a felsőoktatási intézmények részére, azonban annál fontosabb. Erre rámutatnak a dolgozatomban részletezett kutatások is. Választ kerestem arra a kérdésre, hogy a duális hallgatók milyen sokszínű feladatokat látnak el, milyen mértékben segíthetik az adott cég tevékenységét, napi munkavégzését. Ahhoz, hogy ezt megtudjuk, szükséges mérni az előállított érték szintjét, valamint a hozzáadott értékek mértékét és ezek hatásait, hiszen a hatékonyság javítását illetően ezekre az adatokra lehet támaszkodni. Különösen izgalmas téma egy kutatás-fejlesztési, illetve projektalapú cég működési környezetében vizsgálni a duális képzés értékorientált megközelítését, hiszen a hozzáadott érték koncentrált növelésével intenzív hallgatói fejlesztések valósíthatók meg, amelynek jelentős résztvevője a Zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya és a köré épülő tudományos ökoszisztéma.

Intézmény

Pannon Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné dr. Lendvai Marietta
Belső
főiskolai docens; Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék; GKZ
Nagy András
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: ZalaZONE (Zalaegerszeg), Autóipari Próbapálya Zala kft. - APZ kft.(Zalaegerszeg), duális hallgató, duális képzés, értékteremtés, felsőoktatás, kérdőíves vizsgálat, mélyinterjú, teljesítménymérés - teljesítményelemzés - teljesítményértékelés
SWORD Depositor: SWORD
Felhasználói azonosító szám (ID): SWORD
Dátum: 14 Szep 2021 10:08
Utolsó módosítás: 14 Ápr 2022 10:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet