Lucz Vanessza Benita (2021) Duális hallgatók értékteremtő ereje. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
lucz_vanessza_benita_2021jan.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat fókuszterülete a duális gyakorlati képzés hatékonyságának vizsgálata, annak érdekében, hogy a vállalatnál töltött idő során a hallgató folyamatosan fejlődő pályán haladva, magasabb hozzáadott érték-szintet legyen képes elérni. A kutatásba az Autóipari Próbapálya Zala Kft-nél duális foglalkoztatásban résztvevő hallgatók kerültek bevonásra. A szekunder kutatás keretében bemutatom a duális képzés nemzetközi és hazai trendjeit, annak működését és rendszerét, majd az értékteremtési folyamatok megítélésére egy primer felmérés keretében fordultam az érintett hallgatókhoz. A hallgatói értékelőállítás számítása során hét olyan értékteremtési területet vettem figyelembe, amely alapján a hallgatói tevékenységek kategorizálhatók. Ezen hét szempont előzetes felmérés alapján került kiválasztásra. Minden területet kvantifikáltam, amely jól tükrözi a cég, valamint a hallgatók számára is az adott feladatkör relevanciáját. A hallgatók előre specifikált kód alapján kerültek csoportosításra az évfolyam és a vállalatnál eltöltött gyakorlati óraszám alapján, melynek célja, hogy minél szignifikánsabb megoszlásokat jelenítsek meg a fejlődési pályáját illetően. Megállapítottam, hogy a duális képzés napjainkban még nem teljeskörűen elérhető mindenki számára, hiszen részben korlátos mind a hallgatók, mind a vállalatok, mind a felsőoktatási intézmények részére, azonban annál fontosabb. Erre rámutatnak a dolgozatomban részletezett kutatások is. Választ kerestem arra a kérdésre, hogy a duális hallgatók milyen sokszínű feladatokat látnak el, milyen mértékben segíthetik az adott cég tevékenységét, napi munkavégzését. Ahhoz, hogy ezt megtudjuk, szükséges mérni az előállított érték szintjét, valamint a hozzáadott értékek mértékét és ezek hatásait, hiszen a hatékonyság javítását illetően ezekre az adatokra lehet támaszkodni. Különösen izgalmas téma egy kutatás-fejlesztési, illetve projektalapú cég működési környezetében vizsgálni a duális képzés értékorientált megközelítését, hiszen a hozzáadott érték koncentrált növelésével intenzív hallgatói fejlesztések valósíthatók meg, amelynek jelentős résztvevője a Zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya és a köré épülő tudományos ökoszisztéma.
Intézmény
Pannon Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika, Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | ZalaZONE (Zalaegerszeg), Autóipari Próbapálya Zala kft. - APZ kft.(Zalaegerszeg), duális hallgató, duális képzés, értékteremtés, felsőoktatás, kérdőíves vizsgálat, mélyinterjú, teljesítménymérés - teljesítményelemzés - teljesítményértékelés |
SWORD Depositor: | SWORD |
Felhasználói azonosító szám (ID): | SWORD |
Dátum: | 14 Szep 2021 10:08 |
Utolsó módosítás: | 14 Ápr 2022 10:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |