Kránicz Vivien (2019) Digitalizáció fejlődése az elektronikus bankolásban. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
kránicz_viven_2019máj_titkos.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 31 December 2029. Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatomban a banki digitalizáció fejlődését mutatom be a lakossági üzletágban használt alkalmazások és rendszerek részletes prezentálásával. Az ország legnagyobb kereskedelmi bankjában számos innovatív megoldást vezettek be a 2010-es évektől kezdődően. Arra hívom fel a figyelmet, hogy mit nyújtanak ezek a szolgáltatások; applikációk a felhasználók számára, miért éri meg és hogy hogyan kell hatékonyan használni őket, annak érdekében, hogy a hétköznapok pénzügyi ügyintézése kényelmesebben és gyorsabban történjen. Hazai bankok tekintetében az a ritkább példa, aki nem tudja felvenni más bankokkal szemben a digitalizációs versenyt, ugyanis az ügyféligények gyorsuló ütemben növekednek, és aki ezeknek nem tud megfelelni az kedvezőtlen helyzetbe kerülhet. A folyamatosan bővülő digitális csatornák alkalmazásával ma már szinte minden szolgáltatás elérhető bankfiókon kívül, banki tanácsadó személyes jelenléte nélkül. Az OTP Bank által létrehozott OTPdirekt felület országos szinten az egyik legnépszerűbb internetbanki szolgáltatás, melynek bemutatására nagy hangsúlyt fektettem. Kiemeltem azon tulajdonságit és újdonságait, mely sokak számára új funkció, illetve más bankok nem is tudják biztosítani ügyfeleik számára. Nem véletlen, hogy az OTP Bank évek óta az élen jár a technológiai újítások tekintetében, hiszen magasan a legjobb eredményeket érik el a csoport által kifejlesztett az applikációk a felmérések alapján. Dolgozatom második felében ezeket a mobilalkalmazásokat helyeztem előtérbe. Használatukkal kézben tarható a pénzügyek kezelése, a tőzsde világa vagy egyszerűen létrejöhet a készpénzmentes fizetés is. A pénzintézet elsődleges célja, hogy az applikációk bővítésével és használatukkal kiegészítse a fióki ügyintézést és, hogy az ügyféligény és a szolgáltatások fejlődésének körforgásába aktívan becsatlakozzon. Elsőként hozta létre az Országos Takarék Pénztár az innovációs fiókot – LAB-ot. Ennek köszönhetően jól látható, hogy milyen irányba halad a bankvilág. A következő generációs fiók prototípusa nagyon jól szerepel éles környezetben. A Startup program sikereit tekintve és a jövőben létrejövő együttműködésre való tekintettel, biztos vagyok benne, hogy rengeteg új utat nyitnak meg a jövő banki termékeit és szolgáltatásait illetően, hiszen az IT terület kiemelt szerephez jutott az elmúlt évek során a bankszektorban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem (a GKZ 2016-2020 között keletkezett dolgozataihoz)
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
felsőoktatási szakképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | záródolgozat (felsőoktatási szakképzés) |
---|---|
Kulcsszavak: | pénzintézet, digitalizálás - digitalizáció, innováció, információtechnológia - IT, ügyféligény, OTP Bank Nyrt. |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Felhasználók 45 nem található. |
Dátum: | 20 Máj 2019 17:20 |
Utolsó módosítás: | 14 Jún 2021 18:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |