A szervezetfejlesztés szerepe és jelentősége egy zalai autóipari cég életében

Németh Kitti (2019) A szervezetfejlesztés szerepe és jelentősége egy zalai autóipari cég életében. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of németh_kitti_2019jan__titkos.pdf] PDF
németh_kitti_2019jan__titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028.

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

A szervezetfejlesztés hosszú távú és kihívásokkal teli folyamat, a vállalatoknak folyamatosan törekedniük kell a megújulásra és elkötelezetteknek kell lenniük a változások felé, különösen a menedzsereknek kell, akiknek megfelelő példát kell mutatniuk a munkavállalóik felé. Azonban ahhoz, hogy az akciók megvalósuljanak, elengedhetetlen egy megfelelően elkötelezett kollégákból álló teamet kiválasztani a vállalat minden területéről, akik megvalósítják a tervezett intézkedéseket, illetve ötleteikkel hozzájárulnak a jövőbeni folytatáshoz. A szervezetfejlesztés, mint fogalom rendkívül összetett, jelentheti az egész vállalat fejlesztését, de egy-egy terület is kerülhet a fókuszba, ezért, valamennyi vállalat számára más és mást jelent, mivel minden cégnek eltérő területen kell fejlődnie. Az Eckerle Automotive Zala Kft esetében a fejlesztések a Zala 2.0 munkavállalói élményprogram keretében valósultak meg, amit 2016-ban indítottak és még a mai napig is fejlesztenek, új ötletekkel gazdagítják. A programot egy helyzetfelmérő adatgyűjtés előzte meg, amit egy erre szakosodott szervezetfejlesztő végzett. A felmérésből kiderült, hogy melyek azok a gyenge pontok a szervezeten belül, amik a fő problémákat eredményezik, ezek megoldására indították el a Zala 2.0 munkavállalói élményprogramot, hogy ezzel egy keretbe fogják az intézkedéseket. A projektben a következő pontokra helyezték a hangsúlyt: először is, a munkavállalói élményt akarták magasabb színvonalra helyezni, kidolgozták a vállalathoz való belépéstől egészen a kilépésig a folyamatokat, nagy hangsúlyt helyeztek a jóléti és az egészségmegőrző intézkedésre egyaránt, valamint a munkavállalói élmény részét képezi a munkáltatói brand, amely a megfelelő dolgozó megtalálásához elengedhetetlen, hogy egy vonzó képet alkosson magáról a cég. A szervezeten belüli kommunikáció fejlesztésére is sor került, különböző felületeken értesülhetnek a dolgozók a vállalatot érintő változásokról, programokról. Továbbá támogatják az egyéni fejlődési lehetőségeket, valamint külön vezetőfejlesztés is megvalósult az intézkedések keretében. A szervezetfejlesztés keretében megvalósított akciók eredményeként csökkent a betegségi ráta, valamint a fluktuáció is, ami mutatja, hogy a munkavállalók elégedettebbek illetve lojálisabbak lettek a megelőző évekhez képest. A vállalat ezen projekttel elnyerte a megbízható munkaadó címet is, amit 2018-ban és 2019-ben viselhet. A megvalósított Zala 2.0 munkavállalói élményprogram tehát elérte a kívánt hatást, csökkent a fluktuáció és a betegségi ráta, a dolgozók elégedettebbek, de még van hova fejlődni, mint a minőség, mint a folyamatok kialakítása terén, ezért a vezetők a jövőben is szeretnék folytatni a fejlesztéseket, és ehhez az anyagi támogatást biztosítják. Véleményem szerint a Zala 2.0 munkavállalói élményprogram kialakítása nagyon egyedi és innovációs ötletnek minősült, főleg, hogy Zalaegerszeg térségében kevés olyan cég van, amely azokra a tényezőkre is nagy hangsúlyt fektet, mint az Eckerle Automotive Zala Kft. e program keretén belül. Természetesen vannak gyenge pontjai is a cégnek, amin még van bőven mit fejleszteni, ilyen a bérezés és a dolgozók megbecsülése, továbbá vannak kiaknázatlan területek is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem (a GKZ 2016-2020 között keletkezett dolgozataihoz)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Halász Imre, Dr.
Belső
főiskolai tanár
Földi Anikó
Külső
gazdasági cégvezető
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: szervezetfejlesztés, emberi erőforrás menedzsment - humán erőforrás menedzsment - HRM, élménymarketing, márka - brand, szervezeti kommunikáció, munkaerőképzés - munkaerő-átképzés, autóipar, Eckerle Automotive Zala Kft. (Zalaegerszeg)
Felhasználói azonosító szám (ID): Felhasználók 65 nem található.
Dátum: 03 Jan 2019 15:10
Utolsó módosítás: 14 Jún 2021 18:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet