Gyenese Márk (2019) A Poszeidon rendszer alkalmazása a Zala Megyei Kormányhivatal vonzatában. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
gyenese_márk_2019jan.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (5MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom központi témája az elektronikus ügyintézés és azon belül is az EKEIDR2 Poszeidon dokumentum és ügyiratkezelő rendszer. Mivel, ez a mai világban nagyon aktuális téma, hiszen a mindennapjaink során egyre inkább igény mutatkozik a közigazgatási ügyeink elektronikus úton történő lebonyolítására. Az e-közigazgatás az államigazgatás korszerűsítésének egyik legfontosabb részévé vált napjainkban. A fejlődés kulcsfontosságú célja egyrészt a meglévő ügymenetek és eljárások automatizálása, ebből adódóan egy fejlett, hatékony közigazgatás kialakítása, másfelől az állampolgárok elégedettségének fokozása. Ennek eredményeként az ügyfelek gyorsabban és hatékonyabban, személyes megjelenés nélkül intézhetik ügyeiket. A lakosság mellett a közigazgatásban dolgozók is élvezhetik előnyeit. Egyszerűbbé válik ezáltal a kormányzati, közigazgatási, gazdasági szervek közötti kommunikáció és információcsere, valamint a kliensekkel történő kapcsolattartás. Az e-ügyintézés egy kicsi, de annál jelentősebb részét képzik az irat- és dokumentumkezelő rendszerek. A közigazgatás megreformálásában nagy jelentőséggel bír az iratok megfelelő kezelése. Az utóbbi évek egyik legmeghatározóbb modellje a papír alapú ügyintézés kiszorítása ezáltal utat adva az e-ügyintézésnek. Ez nem abban mutatkozik meg, hogy a már meglévő papír alapú iratállományokat digitalizálják, hanem hogy már kizárólag elektronikus iratokat készítenek, elektronikusan postázzák, iktatják, és irattárazzák őket. Egyre több „pilot” próbálkozás valósul meg a papírmentes hivatal megvalósítására, de ezen törekvéseknek kis hányada ért el olyan átütő sikert, hogy szélesebb körben is alkalmazzák. Ilyen rendszerként tekinthetünk a Poszeidonra. Az első fejezetben az e-közigazgatás magyarországi szerepét, helyzetét ismertetem. Az elméleti bemutatás mellett kitérek az e-ügyintézési szolgáltatásokra, a front- és back office-re, valamint a ZMKH-nál is használt szolgáltatásokra. A második szakaszban az általam is használt és a szakdolgozatom elsődleges témájául is választott Poszeidon rendszert szemléltetem. Az általános ismertetésen kívül bemutatom az egyéb közigazgatási szakrendszerekkel kiépített kapcsolatát, az iktatási és migrációs folyamatokat, és az alkalmazását a Zala Megyei Kormányhivatal (továbbiakban: ZMKH) szerveinél. Említést teszek még a jogosultságokkezelésről és a különböző felületeiről is. A szakdolgozatom készítése során a ZMKH azon szerveinél végeztem kérdőíves felmérést, ahol az érintett rendszert használják. A kutatás főként arra irányult, hogy a Poszeidon felhasználók mennyire elégedettek az egyes funkciókkal, hogyan értékelik a használhatóságot, átláthatóságot, és egyéb olyan szempontokat, amelyek fontos szerepet töltenek be egy kiforrott dokumentum és ügyiratkezelő rendszerben. A továbbiakban ennek az eredményét kívánom értékelni. Zárásként összefoglalom, illetve értékelem a kutatás során szerzett tapasztalataimat. Végül röviden ismertetem azokat a javaslatokat, melyek véleményem szerint elősegíthetik az e-közigazgatás, valamint a Poszeidon rendszer fejlesztését.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem (a GKZ 2016-2020 között keletkezett dolgozataihoz)
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus közigazgatás - elektronikus ügyintézés, SZEÜSZ/KEÜSZ - Szabályozott és a Központi Elektronikus Ügyintézési Szolgáltatások, iratkezelés - irattározás, adatkezelés, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat, Zala Megyei Kormányhivatal (Zalaegerszeg) |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Felhasználók 65 nem található. |
Dátum: | 03 Jan 2019 14:55 |
Utolsó módosítás: | 14 Jún 2021 18:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |