A ZalaWare Informatikai Rendszerház Kft. stakeholder-elemzése és a vállalatirányítási rendszerek bemutatása

Sziva Adrienn (2014) A ZalaWare Informatikai Rendszerház Kft. stakeholder-elemzése és a vállalatirányítási rendszerek bemutatása. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.

[thumbnail of 11186_sziva_adrienn_2014maj_titkos.pdf] PDF
11186_sziva_adrienn_2014maj_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only

Download (2MB)

Abstract

Szakdolgozatomban először a ZalaWare Kft. rövid történetét illetve tevékenységét mutattam be. Amelyhez a Kft.-nél szerzett tapasztalatimat, a főiskolán szerzett tudásomat illetve a Kft. nyilvános és belső adatait, dokumentációit, kivonatait használtam fel valamint primer online kérdőíves kutatásom eredményeit. A Kft. fő tevékenységéhez igazodva a szakirodalom segítségével ismertettem a vállalatirányítási rendszereket, jelentőségüket Magyarországon. Először a Kft. történetét, majd működéséi körét ismertettem. Kérdőíves primer online kutatásom eredményeit felhasználva értékeltem a Kft.-t. A nettó árbevétel alakulását diagram segítéségével az éves beszámolók alapján készítettem el. A vállalkozás profiljának és termékeinek bemutatása során részletesen ismertettem a DigiConto Számviteli Informatikai Rendszert illetve a DigiConto Mercator Integrált Vállalatirányítási Rendszert, valamint a kereskedelmi és értékesítési tevékenységet, a szerviz szolgáltatásokat és a web tervezést. Ezután, mivel számítógépes programozással, egyedi szoftverek fejlesztésével foglalkozó vállalkozásról beszélünk, jelentősnek tartottam a vállalatirányítási rendszerek jelentőségének részletesebb bemutatását, Magyarországgal való kapcsolatukat illetve a Magyarországon megtalálható vállalatirányítási rendszereket. A vállalatirányítási rendszerek bemutatás után elemeztem a vállalkozás környezetét. Az elemzést a mikro és makro környezet vizsgálatával végeztem. A mikrokörnyezet elemzése során a BCG-mátrix segítésével kategorizáltam a vállalkozás magas illetve alacsony piaci részesedéssel rendelkező termékeit, szolgáltatásait. McKinsey–Ge portfóliómátrix alapján elkészítettem a ZalaWare Kft. környezet és versenyhelyzet értékelését. Számításaim alapján a Kft. környezeti helyzete közepesen kedvező, a versenyhelyzete közepes erősségű. A makro környezet elemzésével megvizsgáltam a tényezők környezetre valamint a termékekre és a piacokra gyakorolt hatásait. A PEST-elemzést felhasználva megállapítottam a társaságra ható politikai, gazdasági, társadalmi, technológiai tényezőket, melyek hatásait a vállalatra vetítve vizsgáltam. A SWOT-elemzés segítségével igyekeztem rávilágítani a vállalkozás gyengeségeire, erősségeire, lehetőségeire és veszélyeire. A tényezők, tulajdonságok felsorolása után készítettem egy táblázatot, melyben igyekeztem összefoglalni, azokat a teendőek, amelyeket a vállalkozásnak az eredményes működés érdekében meg kell tennie. Véleményem szerint a ZalaWare Kft. a javaslataim segítésével a jövőben egyedibbé és sikeresebbé tehetné tevékenységét. A Kft. érintettjeit, azaz stakeholdereit két csoportban (belső és külső érintettek) vizsgáltam. A belső érintetteknél a tulajdonosokat, a menedzsereket és a munkavállalókat ismertettem valamint a Kft.-re gyakorolt hatásukat. A külső érintettek bemutatása során látható, hogy egy kis vállalkozás életében is számos gazdasági szereplő és tényező játszik szerepet. Ismertettem a Kft. legnagyobb éves forgalommal rendelkező vevőit, a régióban megtalálható főbb versenytársakat, a szállítókat, a stratégiai partnereket, a meghatározó állami intézményeket, a helyi és önkéntes állampolgári közösségeket illetve a Kft. és a természeti környezet kapcsolatát. A stakeholder térkép segítéségével grafikusan ábrázoltam a Kft. életében fontos szerepet játszó érintetteket. A hatalom-érdek mátrix segítésével megmutattam azokat a szereplőket, érintetteket, akiknek a véleménye fontos a vállalati stratégia kialakításánál. Összességében elmondhatom, hogy a ZalaWare Informatikai Rendszerház Kft. működése jelenleg stabil, jelentős tőke állománnyal rendelkezik, és mint kisvállalkozás jelentős helyet foglal el a régió piacán. A jövőben egy sikeresen alkalmazott marketing és reklám stratégiával, valamint a vállalkozás stakeholdereinek figyelembe vételével illetve a mikro és makro tényezők folyamatos szem előtt tartásával a Kft. még nagyobb sikereket érhet el. Hosszútávon jelentős előrelépésekre tehet szert, ha igazodik a piac és az ügyfelek változó igényeihez és erősségeit a lehető legmagasabb szinten kihasználja.

Institution

Budapest Business School

Kar

Zalaegerszeg Faculty of Business Administration

Department

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Level of instruction

BSc course

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Szatmári Ferenc
Belső
főiskolai docens
UNSPECIFIED
Herczeg Péter
Külső
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED

Item Type: Thesis
Uncontrolled Keywords: DigiConto (szoftvercsalád), érdekelt - érintett - stakeholder, gazdasági informatika - üzleti informatika, piaci helyzet, stratégiai elemzés, vállalati információs rendszer, vállalkozási tevékenységek, Zalaegerszeg (Zala), Zalaware Kft. (Zalaegerszeg)
SWORD Depositor: Users 13380 not found.
Depositing User: Users 13380 not found.
Date Deposited: 29 Oct 2018 15:10
Last Modified: 14 Jun 2021 18:57

Actions (login required)

View Item View Item