Kelemen Attila (2014) Az eseménymarketing szerepe a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány gyakorlatában. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.
PDF
11124_kelemen_attila_2014jan.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (2MB) |
Abstract
A dolgozatom témája az eseménymarketing köré épül. Felgyorsult életünkben egyre több időt töltünk informatikai eszközök használatával. Mostanra kikerülhetetlen a hétköznapokban, hogy online kommunikációval töltsük el a napunk jelentős részét, hiszen szükséges a mindennapi tevékenységeinkhez, az információgyűjtéshez és még a társas kapcsolatokban is fontos szerepet játszik. Emiatt az emberek igénye folyamatosan nő az élményszerű személyes találkozások iránt. Az eseménymarketing különösen hatékony marketingmódszer lehet a szolgáltatással foglalkozók számára, mivel a szolgáltatással foglalkozó szervezetek és vállalatok napi kapcsolatban vannak ügyfeleikkel. Az eseménymarketinghez kapcsolódó személyes találkozások, sokat segíthetnek abban, hogy erősítsék a felek közötti kötődést. A Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány olyan szolgáltatással foglalkozó nonprofit szervezet, amely meghatározó tapasztalati múlttal rendelkezik az események megszervezésében és lebonyolításában. Elsődlegesen arra szeretnék rámutatni, hogy egy olyan jellegű szervezet, mint a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány, milyen céllal, milyen célközönséget kíván megszólítani és egy rendezvénytől milyen eredményeket vár el, illetve azok miként valósulnak meg. A dolgozat első felében bemutatásra kerül a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány, mint szolgáltató szervezet. Ismertettem a ZMVA céljait, a célok elérése érdekében alkalmazott stratégiáját és vázlatszerűen kitérek a szervezeti felépítésére. Kiemelve a szolgáltatási palettáját és a futó projektjeit. Ezután részletesen bemutatásra kerülnek az eseménymarketing főbb tudnivalói. Szakirodalmak felhasználásával meghatározásra kerül az event merketing helye a marketingen belül, ismertetve az esemény marketing definícióját, elemezve a céljait, tulajdonságait és a napjainkban egyre inkább felértékelődő szerepét. Az utolsó nagyobb pont tartalmaz egy szekunder kutatást, melyben a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány rendezvényeire vonatkozó adatokat elemzem 2010 és 2012 között és egy primer kutatást, amely két részből tevődik össze. Egy mélyinterjús kutatásból és egy kérdőíves elemzésből. A szekunder kutatás és a primer kutatásban végzett kérdőívelemzés azt támasztotta alá, hogy a rendezvények összességében sikeresnek mondhatók. A sikerek legfontosabb alappillére a figyelemfelkeltő programok és a vonzó élményelemek kiválasztása. De nem minden esetben van lehetőség a programok érdekesé tételére, mivel azok egy projekthez kapcsolódnak, vagy az élményelemek - amelyek növelhetnék az események színvonalát - olykor magas költségekkel járnak. A mélyinterjúk elemzéséből pedig kiderül, hogy A rendezvények elsősorban a futó projektjeik keretein belül kerülnek megvalósításra. Az események tekintetében a célközönség elsősorban a kis- és középvállalkozások csakúgy, mint a ZMVA szolgáltatásai esetében. Az események sikeréhez nagyban hozzájárul az azt megelőző marketingtevékenység, amihez a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány a rendelkezésére álló összes csatornát igénybe veszi. A sikeres rendezvényhez vannak kiemelendő szempontok, amikre oda kell figyelni. Ilyen a megfelelő időpont és helyszín kiválasztása, technikai felszereltség biztosítása. Ezen kívül olyan szempontok is szóba kerülnek, hogy minél vonzóbb legyen az esetleges résztvevők számára. Ilyen például a mára már szinte kötelezővé vált étkezés a rendezvényeken, vagy az előadók szaktudása és hírneve. Itt emelném ki a speciális élményelemeket, amik kimondottan az élményszerűséget hivatott növelni. Az események sikerességét mégis nehéz meghatározni. A Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítványnál fontosnak tartják, hogy minél több részvevője legyen a rendezvényeknek és a vendégek hasznosnak ítéljék meg a megszerzett tudást. Érdekük, hogy a vendégek későbbiekben is részt vegyenek más programokon is és igénybe vegyék a ZMVA egyéb szolgáltatásait is.
Institution
Budapest Business School
Kar
Zalaegerszeg Faculty of Business Administration
Department
Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály
Szak
Level of instruction
BSc course
Supervisors
Item Type: | Thesis |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | eseménymarketing, hatékonyságmérés - hatékonyságvizsgálat, interjú, marketing - értékesítés, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat, Zalaegerszeg (Zala), Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány (Zalaegerszeg) |
SWORD Depositor: | Users 13380 not found. |
Depositing User: | Users 13380 not found. |
Date Deposited: | 09 Oct 2018 16:37 |
Last Modified: | 14 Jun 2021 18:56 |
Actions (login required)
View Item |