Az eseménymarketing szerepe a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány gyakorlatában

Kelemen Attila (2014) Az eseménymarketing szerepe a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány gyakorlatában. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of 11124_kelemen_attila_2014jan.pdf] PDF
11124_kelemen_attila_2014jan.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom témája az eseménymarketing köré épül. Felgyorsult életünkben egyre több időt töltünk informatikai eszközök használatával. Mostanra kikerülhetetlen a hétköznapokban, hogy online kommunikációval töltsük el a napunk jelentős részét, hiszen szükséges a mindennapi tevékenységeinkhez, az információgyűjtéshez és még a társas kapcsolatokban is fontos szerepet játszik. Emiatt az emberek igénye folyamatosan nő az élményszerű személyes találkozások iránt. Az eseménymarketing különösen hatékony marketingmódszer lehet a szolgáltatással foglalkozók számára, mivel a szolgáltatással foglalkozó szervezetek és vállalatok napi kapcsolatban vannak ügyfeleikkel. Az eseménymarketinghez kapcsolódó személyes találkozások, sokat segíthetnek abban, hogy erősítsék a felek közötti kötődést. A Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány olyan szolgáltatással foglalkozó nonprofit szervezet, amely meghatározó tapasztalati múlttal rendelkezik az események megszervezésében és lebonyolításában. Elsődlegesen arra szeretnék rámutatni, hogy egy olyan jellegű szervezet, mint a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány, milyen céllal, milyen célközönséget kíván megszólítani és egy rendezvénytől milyen eredményeket vár el, illetve azok miként valósulnak meg. A dolgozat első felében bemutatásra kerül a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány, mint szolgáltató szervezet. Ismertettem a ZMVA céljait, a célok elérése érdekében alkalmazott stratégiáját és vázlatszerűen kitérek a szervezeti felépítésére. Kiemelve a szolgáltatási palettáját és a futó projektjeit. Ezután részletesen bemutatásra kerülnek az eseménymarketing főbb tudnivalói. Szakirodalmak felhasználásával meghatározásra kerül az event merketing helye a marketingen belül, ismertetve az esemény marketing definícióját, elemezve a céljait, tulajdonságait és a napjainkban egyre inkább felértékelődő szerepét. Az utolsó nagyobb pont tartalmaz egy szekunder kutatást, melyben a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány rendezvényeire vonatkozó adatokat elemzem 2010 és 2012 között és egy primer kutatást, amely két részből tevődik össze. Egy mélyinterjús kutatásból és egy kérdőíves elemzésből. A szekunder kutatás és a primer kutatásban végzett kérdőívelemzés azt támasztotta alá, hogy a rendezvények összességében sikeresnek mondhatók. A sikerek legfontosabb alappillére a figyelemfelkeltő programok és a vonzó élményelemek kiválasztása. De nem minden esetben van lehetőség a programok érdekesé tételére, mivel azok egy projekthez kapcsolódnak, vagy az élményelemek - amelyek növelhetnék az események színvonalát - olykor magas költségekkel járnak. A mélyinterjúk elemzéséből pedig kiderül, hogy A rendezvények elsősorban a futó projektjeik keretein belül kerülnek megvalósításra. Az események tekintetében a célközönség elsősorban a kis- és középvállalkozások csakúgy, mint a ZMVA szolgáltatásai esetében. Az események sikeréhez nagyban hozzájárul az azt megelőző marketingtevékenység, amihez a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány a rendelkezésére álló összes csatornát igénybe veszi. A sikeres rendezvényhez vannak kiemelendő szempontok, amikre oda kell figyelni. Ilyen a megfelelő időpont és helyszín kiválasztása, technikai felszereltség biztosítása. Ezen kívül olyan szempontok is szóba kerülnek, hogy minél vonzóbb legyen az esetleges résztvevők számára. Ilyen például a mára már szinte kötelezővé vált étkezés a rendezvényeken, vagy az előadók szaktudása és hírneve. Itt emelném ki a speciális élményelemeket, amik kimondottan az élményszerűséget hivatott növelni. Az események sikerességét mégis nehéz meghatározni. A Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítványnál fontosnak tartják, hogy minél több részvevője legyen a rendezvényeknek és a vendégek hasznosnak ítéljék meg a megszerzett tudást. Érdekük, hogy a vendégek későbbiekben is részt vegyenek más programokon is és igénybe vegyék a ZMVA egyéb szolgáltatásait is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola (a GKZ 2015-ig keletkezett dolgozataihoz)

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Szak

gazdálkodási és menedzsment

A képzés szintje

alapképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné Lendvai Marietta
Belső
főiskolai docens
NEM RÉSZLETEZETT
Nagy András
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat
Kulcsszavak: eseménymarketing, hatékonyságmérés - hatékonyságvizsgálat, interjú, marketing - értékesítés, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat, Zalaegerszeg (Zala), Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány (Zalaegerszeg)
SWORD Depositor: Felhasználók 13380 nem található.
Felhasználói azonosító szám (ID): Felhasználók 13380 nem található.
Dátum: 09 Okt 2018 16:37
Utolsó módosítás: 14 Jún 2021 18:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet