Csernovicz Zsófia (2018) Szent Rafael Kórház szolgáltatási folyamata különösképpen a Szívsebészeti osztály. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
csernovicz_zsofia_2018máj_titkos.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2100. Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom a szolgáltatásmenedzsment szemléletéből kiindulva az egészségügyi szolgáltatásról szól. Arról, hogy, ezen különleges szolgáltatás területen milyen feladatokat kell megoldani a szolgáltatásmenedzsmentnek, ahhoz, hogy az egészségügyi szolgáltatást igénybevevő megelégedetten, gyógyultan távozhasson az egészségügyi intézményből. Milyen feladatok hárulnak az intézményen belül működő elégedettségi vizsgálatot folyamatosan végző szakemberekre? Minőségügyi dokumentumok kidolgozása, rendszeres felülvizsgálata és tovább fejlesztése a munkatársak bevonásával. Intézeti minőségfejlesztési projektek, tevékenységek irányítása és koordinálása. Kapcsolattartás az osztályok minőségirányítási felelőseivel. Az osztályos minőségirányítási felelősök munkájának segítése és koordinálása. Az egészségügyi szolgáltatás a társadalmi szolgáltatások közé tartozik. Ezen szolgáltatás esetében az egészségügyi ellátást igénybevevő „valami probléma” miatt keresi fel az egészségügyi intézményt, háziorvosát Ahhoz, hogy orvosi ellátáshoz, gyógyításhoz jussunk, ahhoz működni kell társadalmi szinten az egészségügyi ellátórendszer minden elemének. Magyarországon kötelező mindenki számára az egészségbiztosítási járulék megfizetése. Szakdolgozatomban részletesen bemutattam az egészségbiztosítás jogi, szervezeti rendszerének felépítését. Részletesen kitértem az ellátórendszer működését biztosító Egészségbiztosítási Alap bevételeire, az ellátások formáira, finanszírozásuk módszereire. Bemutattam, hogy Magyarország hol áll az Európai Unión belül, és, hogy a nemzetgazdaságból mennyi pénzt fordítunk az egészségügyre. A lakosság a gyógyítása során azt tudja, és azt gondolja, hogy járulék formájában minden hónapban megfizeti a kórházi ellátását, így az ingyenes számára, viszont ez rossz felfogás, hiszen a járulékbevételek nem fedezik a folyamatosan emelkedő eszközök beszerzési árait. Hiszen ahogy öregszik a lakosság, egyre többet fog járni orvoshoz és a nyugdíjasok nem fizetnek járulékot. Dolgozatomban éppen ezért azt is kidolgoztam, hogy a bevételek többségében nem elegendőek az intézmények fenntartásához. A beavatkozások finanszírozásából adódóan minden osztály nem tud nyereséges lenni. Az intézmények többsége pénzhiánnyal és szakember hiánnyal küzd. A rendszerben dolgozó egészségügyi szakemberek leterheltek, fáradtak. Zala Megyei Szent Rafael Kórház Zala megye legnagyobb kórháza. 35 aktív fekvőbeteg osztály és 690 ágyszámmal, 11 krónikus osztály, 316 krónikus ágyszámmal, 13 gondozói szervezeti egység, 193 szakorvosi és 150 nem szakorvosi óraszámmal, 2 diagnosztikai szervezet (MRI, CT) 84 szakorvosi óraszámmal, 1 foglalkozás egészségügyi szakrendelés 30 szakorvosi óraszámmal, és 141 járóbeteg szakrendelés 2385 szakorvosi óraszámmal, 754 nem szakorvos órával működik. 1366 fő dolgozik az intézményben a betegellátásban a kórtermekben. Szakdolgozatomban kiemelten a szívsebészettel foglalkoztam. Szívsebészetet azért emeltem ki, mert sajnos a rohanó élet miatt egyre több a feszült légkörben dolgozó, élő ember. A stressz, a leterheltség, a rossz étkezési szokások és a mozgáskultúra hiánya, illetve a felgyülemlett feszültség miatt viszont kénytelenek vagyunk többször igénybe venni az egészségügyi ellátást. Az egészségveszteségek 80%-ban viselkedéssel összefüggő kockázatokra vezethetők vissza. A legnagyobb súlyt képviselő kockázatok, mint az étrendi kockázatok, a dohányzás, az alkohol- és kábítószer fogyasztás mellett a magas szisztolés vérnyomás, a testtömeg-index, az összkoleszterin. Emelkednek az érbetegségek, koszorúér betegségek. Általánosságban későn, vagy esetleg egyáltalán nem mennek orvoshoz az emberek, mert nem akarnak táppénzre menni, vagy féltik az állásukat. Nagyon sok esetben mentővel kerülnek már be a kórházba, stroke-kal vagy szívinfarktussal. Tehát mondhatjuk, hogy egészségünk óvásáért mi tehetünk a legtöbbet. Szívsebészeti osztályon már csak súlyos betegeket ápolnak. Kiszolgáltatottak az osztály orvosainak, ápolóinak. Megállapítottam, hogy egy jó szó, odafigyelés javulást, gyógyulást eredményez a beteg állapotában. A kérdőíves felmérésben a betegek véleményükkel visszaigazolják mindezt. Összegzésként újra elmondhatom az egészségügyi szolgáltatás olyan szolgáltatás, amiért abban az időszakban mikor az ellátás történik, nem fizetünk. Problémái: 1.A szolgáltatási tevékenység jellege, színvonala nagymértékben az ország gazdasági fejlettségtől függ. 2.A szolgáltatás végzése során erőforrások kerülnek felhasználásra, és eredményeként megfogható késztermék nem keletkezik, szubjektív az eredményesség. 3.Általánosságban az történik, hogy a szolgáltatásokat végző cégek és személyek ellenszolgáltatásként pénzt kapnak, de nem ez történik az egészségügyben. Az elvégzett vizsgálatok, műtétek után utólag kapják meg a pénzt az egészségügyi intézmények. 4.Nehéz tervezni, mert a betegszámot sem tudjuk előre kalkulálni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola (a GKZ 2015-ig keletkezett dolgozataihoz)
Kar
Tanszék
MENEDZSMENT ÉS GAZDASÁGINFORMATIKAI INTÉZETI OSZTÁLY
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | szolgáltatás - szolgáltatások, menedzsment, kórház, minőségbiztosítás - minőségirányítás - minőségmenedzsment, kutatás |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Felhasználók 45 nem található. |
Dátum: | 15 Máj 2018 17:54 |
Utolsó módosítás: | 14 Jún 2021 18:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |