Horváth Bence (2018) A minőségmenedzsment és ami mögötte van, egy auditra való felkészülés – Creaton South-East Europe Kft. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
horváth_bence_2018jan_titkos.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2100. Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Végezetül a következőkben szeretném mindazokat az információkat összefoglalni melyeket az egyetemen, a gyakorlati helyen és a szakirodalmakból tanulva a szakdolgozatomban kifejtettem. Creatonba való érkezésemkor lehetőségem adódott az éppen zajló, új minőségirányítási tanúsítvány megújításán dolgozó szakemberek munkájába belelátni és lehetőség szerint segíteni azt. Kutatási területemnek így az ISO 9001-et, annak is legújabb verzióját - melyet a cég sikeresen megszerzett - választottam. Szakdolgozatom első részében a szakdolgozatom helyéül választott Creaton South-East Europe Kft történelmét idézem fel elsőként. Történelméből tovább vezettem a jelenleg is érvényes tulajdonosi viszonyokat. Társaságon belüli összevonások révén megismerjük a cég új, 2015-től érvényes értékesítési területeit és a hozzá kapcsolódó besorolt csoportokat. Végezetül a cég irányelvét ismerhetjük meg ami 10 alapelven nyugszik és kifejtésre kerül a dolgozói létszám és a nettó árbevétel az elmúlt 5 teljes évre vonatkozóan. A második fejezetben még mélyrehatóbban megismerjük a cég tevékenységét. A tevékenyég bevezetéseként egy saját készítésű SWOT elemzéssel és egy porter-féle értéklánc modellel találkozunk. Ezek segítséget nyújtanak a második fejezet könnyebb ráhangolódásához melyben a cég infrastrukturájának elsődleges tevékenységi köreit veszem górcső alá. A vállalat elsődleges tevékenységeit 6 fő csoportra bontva találjuk meg (ezek tevékenységi sorrendben: Gyártás, Osztályozás-csomagolás, Raktározás, Készletezés, Értékesítés és szállítás). Harmadik szakasza a szakdolgozatomnak már az általam kifejtésre kerülő ISO 9001 bevezetéséül szolgál. Ebben a fejezetben a minőség fejlődését vázolom fel. Véleményem szerint ezen alap információk a megszerezett új tudásom alappilléreiül szolgálnak így a téma jobb és könnyebb megértése érdekében elengedhetetlenek, kihagyhatatlanok szakdolgozatomból. Első lépésként ismertetésre kerül mi is az a minőség majd a minőség általánosan elfogadott és megfogalmazott fejlődési szakaszain keresztül eljutunk az ISO 9000-ig. Záró gondolatként említésre kerülnek a minőség fejlődését közvetetten segítő és fejlesztő legnagyobb szaktekintélyek (Guruk). A negyedik fejezettel tulajdonképpen megkezdődik a lényegi munkám mely során mint egy ráhangolódásként bemutatásra kerül a cég birtokában lévő (érvényes) 4 minőségirányítási szabvány köztük az előző „harmadik fejezetben” kiforrott ISO 9000-es szabvány –annak az aktuális ISO 9001-es verziója-. Megemlítés szintjén információt nyújtok a meglévő másik három szabványról (ISO 50001, OSHAS 18001, ISO 14001) így teljesebb képet kapunk a vállalatról. Ötödik fejezet egy amolyan segédmankó melyben kifejtem előzetesen, hogy mit is érdemes tudnunk arról a felülvizsgálati- esetünkben tanúsító- folyamatról (audit és belső audit) mely végeztével a cég megkapja érvényes új minőségirányítási rendszerét. Hatodik fejezet alkotja az elvégzett munkám lényegi részét. Ebben a fejezetben kutatómunkám eredményeképp végigvezetésre kerül mégis miért van szükség az ISO 9001-re egy vállalatnál, milyen szükséges feladatok elvégzése elengedhetetlen egy új szabvány beintegrálása előtt és az általam választott cég milyen nehézségekkel került szembe ezzel egy időben hogyan is oldotta meg ezeket a nehézségeket. Az átállás alatt felmerülő problémák során találkozunk négy fő problémával melyek kifejtésre is kerültek a megoldásukkal egyetemben. Ezek a megoldások vezettek ahhoz, hogy a cég megkapja a mind a ISO 9001 mind az ISO 14001 legfrissebb tanúsítványát. A hetedik fejezetet legpontosabban úgy lehetne megfogalmazni mint a hatodik fejezet melléklete mely során a cégtől kapott anyagok és saját készítésű ábrákon vezetem végig a folyamatkockázathoz szorosan kapcsolódó panaszt, a cég panaszmenedzsmentjét és selejtmenedzsmentjét. A nyolcadik és egyben befejező részében, a vállalatnál szerzett tapasztalataimat felhasználva megkíséreltem javaslatot tenni arra vonatkozóan hogyan is könnyíthetnék meg a felkészülést a következő felülvizsgálati felkészülésre.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola (a GKZ 2015-ig keletkezett dolgozataihoz)
Kar
Tanszék
Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály
Szak
A képzés szintje
alapképzés
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | minőségbiztosítás - minőségirányítás - minőségmenedzsment, panaszkezelés, selejt - selejtezés, minőségirányítási rendszer, szabvány - szabványosítás, ISO - International Organization for Standardization - Nemzetközi Szabványügyi Szervezet |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Felhasználók 45 nem található. |
Dátum: | 02 Jan 2018 09:38 |
Utolsó módosítás: | 14 Jún 2021 18:55 |
Actions (login required)
Tétel nézet |